کد خبر: ۴۱۰۶
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
رئیس صندوق توسعه ملی:
مهدی غضنفری با اشاره به ضوابط و اساسنامه صندوق توسعه ملی تأکید کرد که تسهیلات ارزی باید بصورت ارزی تسویه شوند و تبدیل و تسعیر آن به ریال مجاز نیست.

در دیدار مشترک مهدی غضنفری با معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، راه حل‌های موجود برای ایجاد تعامل مستمر بین وزارت گردشگری و صندوق توسعه ملی بررسی و بر ایجاد کمیته مشترکی برای پیگیری پروژه‌های تأمین مالی شده توسط صندوق تاکید شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه ملی، سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، با حضور در صندوق توسعه ملی با دکتر مهدی غضنفری رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست مشترک؛ راه حل‌های اجرایی برای بهره مندی بیشتر از منابع ترکیبی صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل در حوزه گردشگری بررسی و بر تشکیل جلسه‌ی فنی و کارشناسی بین مسئولین مربوطه در دو مجموعه به منظور رسیدن به راه کار‌های مشترک تأکید گردید.

در ادامه با توجه به تقاضای وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برای استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش در بخش گردشگری، مقرر شد در کمیته‌ای موضوع بررسی و نهایتا" بر لزوم همکاری بانک تخصصی برای بهره‌مند کردن پروژه‌های گردشگردی از منابع ترکیبی بانک‌ها و صندوق به عنوان راهکاری مؤثر جهت افزایش تسهیلات به این بخش استفاده شود.

همچنین در این نشست، در خصوص راه‌های توسعه‌ی گردشگری و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در این بخش با هدف افزایش ارزآوری به کشور در شرایط شیوع ویروس کرونا، بحث و تبادل نظر شد.

تسهیلات ارزی باید بصورت ارزی تسویه شوند و تبدیل و تسعیر آن به ریال مجاز نیست

در ادامه مهدی غضنفری با اشاره به ضوابط و اساسنامه صندوق توسعه ملی تأکید کرد که تسهیلات ارزی باید بصورت ارزی تسویه شوند و تبدیل و تسعیر آن به ریال مجاز نیست.

گفتنی است: با توجه به ظرفیت بالای کشور ایران در جذب توریست و دارا بودن تمدن کهن و تنوع آب و هوایی، توسعه‌ی بخش گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های بالای کشور می‌تواند نقش مؤثری در تأمین ارز مورد نیاز کشور ایفا نماید و این صندوق حاضر به توسعه‌ی هر چه بیشتر این صنعت به ویژه در استان‌ها و حمایت از بخش خصوصی فعال در این بخش بوده و در صورت ارایه‌ی طرح‌های قابل قبول از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، منابع مالی مورد نیاز آن‌ها را تأمین خواهد کرد.

شایان ذکر است؛ بر اساس آمار موجود، میزان کل قرارداد‌های سپرده گذاری ریالی منعقده این صندوق در بخش گردشگری با بانک‌های عامل بالغ بر ۴۶ هزار میلیارد ریال بوده که از این مبلغ حدود ۲۲ هزار میلیارد ریال برای تأمین مالی ۲۸۹ طرح توسط بانک‌های عامل به واجدین شرایط تخصیص داده شده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر