کد خبر: ۴۲۷۶
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
امروز سلاح دشمن بسیار خطرناک‌تر است و در اعماق جان ما تاثیرگذار است، فضای مجازی اگر مفید است به همان اندازه خطرناک است.

دادستان کل کشور گفت: حوادث کشور مثل ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که یادآور یک حرکت ضد مردمی بود و ۱۶ آذر و حوادث سال ۵۶ و ۵۷ و پیروزی انقلاب و حوادث بعد از پیروزی انقلاب، برای همه ما پیام دارد و برای شما جوانان دانشجو درس‌آموز است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری روز دوشنبه در مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد تهران جنوب، افزود: یکی از بزرگترین پیام‌های ارزشمند ۱۶ آذر که توسط دانشجویان رقم خورد و باقی ماند دشمن شناسی و دشمن ستیزی قشر جوان و دانشگاهیان و دانشجویان است و این روحیه را بایستی حفظ کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما از عاشورا چه درسی می‌گیریم و ما از حرکت ارزشمند پیام آور عاشورا حضرت زینب کبری (س) چه درسی می‌گیریم که در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله پس از حادثه عاشورا این دروس و پیام‌ها با مرور زمان کهنه نمی‌شود و گذشت زمان آن‌ها را مندرس نمی‌کند.

دادستان کل کشور: فضای مجازی اگر مفید است به همان اندازه خطرناک است

وی خطاب به دانشجویان اظهار داشت: جایگاه خودتان را در کسب علم و دانش قدر بدانید کشور، مملکت و مردم با اهتمام به علم و دانش می‌تواند روز به روز راه افتخار را طی کند و به سربلندی‌های ارزشمند دست یابد، راه کسب علم راه انحصاری است، علم یک قدرتی است که هر ملت، کشور و مردمی آن را به دست آورند به طور قطع در برابر همه ناملایمات و سختی‌ها می‌توانند مقاومت کنند.

دادستان کل کشور ادامه داد: اگر شما کشور خودتان را دوست دارید و اگر بقا و عزت کشور را می‌خواهید و اگر راه دانشجویان شهید ۱۶ آذر ۳۲ را می‌پسندید و راه امام خمینی راحل را می‌خواهیم، پس باید خود را به قدرت علم مجهز کنیم.

حجت‌الاسلام منتظری اضافه کرد: این قدرت استکباری علم دارد، اما تزکیه ندارد و اگر علم بدون تزکیه باشد می‌شود استکباری و آمریکا؛ شما دانشجویان که آینده ساز کشور هستید علم و تزکیه را با هم کسب کنید تا می‌توانید بر علم و تزکیه خود در این دوره ارزشمند دانشجویی بپردازید این مرحله به سرعت خواهد گذشت.

وی تصریح کرد: امروز سلاح دشمن بسیار خطرناک‌تر است و در اعماق جان ما تاثیرگذار است، فضای مجازی اگر مفید است به همان اندازه خطرناک است.

دادستان کل کشور در ادامه درباره سوالی در زمینه فیلترینگ تلگرام گفت: درخصوص فیلترینگ فضای مجازی و تلگرام اراده‌ای در دولت قبل نبود و تلاش شد؛ اما کارگروه فیلترینگ فقط دو بار تشکیل جلسه داد، چون مورد نظر آقایان نبود در برخی موارد رای نمی‌دادند و در برخی موارد نیز در جلسات شرکت نمی‌کردند، چون مخالف تصمیم‌گیری برای بررسی فیلترینگ بودند.

وی اضافه کرد: در مورد «وی پی ان» هم هنوز هیچ دستگاهی به ابلاغیه قوه قضائیه توجهی نکرده است و چندین بار این مساله تذکر داده شده است، اما در دولت قبل انجام نشده و به دولت آقای رییسی اعلام کردیم که حداقل در این دولت انجام شود.

حجت‌الاسلام منتظری همچنین درباره مشکلات فراوان در قوه قضاییه نیز اظهار داشت: آمار پرونده‌های قضایی بالاست و کار قضات نیز سنگین است و اعتبارات و بودجه این دستگاه قضایی نیز کافی نیست.

دادستان کل کشور در ادامه درباره ترک فعل مسئولان گفت: این مطالبه به حقی است، اما متاسفانه در قوانین ما ترک فعل جرم تلقی نشده است که البته ما با کمک مجلس به دنبال رفع آن هستیم تا بتوانیم بر اساس قانون عمل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی مقامات تحت تعقیب نشدند، افزود: از زمانی که مجلس یکسری گزارشاتی به قوه قضاییه ارسال کرده و از سوی مردم نیز شکایاتی به دست مان رسیده است اقداماتی صورت گرفته، اما واقعیت آن است که ما می‌خواهیم یکسری ترک فعل‌ها را تعقیب کنیم، اما این ترک فعل‌ها تخلف است و جرم تلقی نشده است.

وی درباره نحوه برخورد با مسایل اقتصادی افزود: باید برخورد با موضوعات اقتصادی به گونه‌ای باشد که دفع سرمایه گذاری صورت نگیرد که این مهم نیاز به تدابیری دارد.

دادستان کل کشور درباره عدم رضایت مردم از احقاق حقوق عامه افزود: بحث حقوق عامه را به عنوان اولین اقدام در دستور کار قرار دادم و در همایشی این موضوع را مطرح کردم.

وی با بیان اینکه موضوع صیانت از حقوق عامه در قانون اساسی تعریف شده، اما حتی یک سطر هم در این خصوص قانون وجود ندارد، افزود: البته ما یک آیین نامه تنظیم کردیم که به امضای رییس قوه قضاییه رسیده است و در همین راستا در صدد ارسال لایحه‌ای نیز به مجلس هستیم، ضمن آنکه آنقدر مصادیق حقوق عامه زیاد است که از کارشناسان زیادی برای همکاری دعوت کردیم.

حجت‌الاسلام منتظری درباره موضوعات اقتصادی نیز اظهار داشت: در دوره‌های گذشته به ویژه در هشت سال اخیر ضربه اقتصادی زیادی به ما وارد شد و امید است با رویکرد دولت سیزدهم و مجلس و رهنمود‌های مقام معظم رهبری این مشکلات حل شود.

وی با بیان اینکه مسئولان اجرایی و مدیران اقتصادی کشور باید کار جهادی کنند تصریح کرد: شما دانشجویان می‌توانید به ما کمک کنید چراکه ما در قوه قضاییه مشکلات فراوانی داریم که البته این مشکلات دلیل بر کم کاری نیست، اما به واقع اراده وجود دارد، اما مشکلات زیاد است.

دادستان کل کشور با تاکید برخورد با فساد در درون دستگاه قضایی افزود: هرکسی از یک قاضی یا یک کارمند، فسادی را به صورت مستند سراغ دارد به بنده گزارش دهد و مطمئن باشید آن را رسیدگی خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام منتظری گفت: یکی از راهکار‌های موثر در مبارزه با قاچاق استفاده از سامانه‌ها و اتصال سامانه‌های دستگاه‌ها با یکدیگر است؛ اما تا پایان دولت قبل نتوانستیم به این مهم دست یابیم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر