کد خبر: ۴۳۰۱
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
با افزایش سواد رسانه‌ای و اصلاح ذهنیت و نگرش مدیران سازمان‌ها نسبت به رسانه و کارکرد‌های آن، می‌توان آسیب‌های موجود را به حداقل رساند.

فرشاد مهدی‌ پور، افزایش سواد رسانه‌ایِ مدیران ارشد سازمان‌ها را از اولویت‌های اصلی فعالیت روابط‌ عمومی‌ها دانست و گفت: با افزایش سواد رسانه‌ای و اصلاح ذهنیت و نگرش مدیران سازمان‌ها نسبت به رسانه و کارکرد‌های آن، می‌توان آسیب‌های موجود را به حداقل رساند.

به گزارش اکوپل نیوز، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در جمع مدیران و کارشناسان حاضر در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌ عمومی که از سوی انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران برگزار شد، گفت: در عصر حاضر که رشد فزآینده فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی، چالش‌ها و گشایش‌های بسیاری در عرصه اطلاع‌ رسانی و چرخه اطلاعات بوجود آورده است، اثرگذاری روابط‌ عمومی‌ها در تولید محتوای مناسب و به‌ هنگام بسیار برجسته‌تر و مهم‌تر از گذشته است.

تاکید معاون مطبوعاتی بر اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در ارتقای سواد رسانه‌ای مدیران

مهدی‌ پور، با تاکید بر ضرورت حضور فعالانه روابط‌عمومی‌ها در عرصه اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی خاطرنشان کرد: در گستره فضای مجازی که مدام شاهد انتشار اخبار جعلی و غیرواقعی هستیم، روابط عمومی‌ها در مقام پاسخگویی و شفاف‌سازی سریع، باید به خنثی‌سازی اثرات اخبار جعلی در کوتاه‌ترین زمان ممکن بپردازند.

معاون مطبوعاتی، نظام ارتباطی میان روابط‌ عمومی‌ها و رسانه‌ها را نیازمند تدوین چارچوب‌ها و شیوه‌نامه‌های مدون دانست و با اشاره به گسترش باج‌نیوز‌ها به‌ عنوان یکی از کژکارکرد‌های ارتباطی روابط‌ عمومی‌ها با رسانه‌ها، بر شفاف‌ سازی و تدوین و اصلاح شیوه‌نامه‌های ارتباطی، برای مقابله با باج‌نیوز‌ها تاکید کرد.

مهدی پور در پایان از حمایت این معاونت برای تشکیل کارگروه‌هایی با حضور کارگزاران و دست اندرکاران روابط‌ عمومی کشور برای ارتقای جایگاه نظام ارتباطی و اطلاع‌ رسانی کشور خبر داد

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر