کد خبر: ۵۹۴۰
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
به کارگیری مهارت‌های سواد رسانه‌ای بهترین راه برای استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی است.

نشست تخصصی "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" با حضور رئیس انجمن سواد رسانه‌ای ایران و معاون باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران برگزار شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، در این نشست که دبیری آن را حمید ضیایی‌پرور بر عهده داشت، ضرورت و اهمیت آموزش سواد رسانه‌ای در کشور بررسی شد.

در نشست تخصصی سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی امیدعلی مسعودی رئیس انجمن سواد رسانه‌ای ایران، سواد رسانه‌ای را تنها راه مقابله با معضلات و آسیب‌های فضای مجازی عنوان کرد و گفت: سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی شاهراه زندگی در جهان امروز هستند.

معصومه نصیری معاون باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران نیز با بیان اینکه سواد رسانه‌ای دانش و مهارتی است که وزن بخش مهارت آن سنگین‌تر از بخش دانش آن است، افزود: سواد رسانه‌ای زیست دقیقتری در فضای مجازی را برای ما ایجاد می‌کند و این نخستین پله در مواجهه با فضای مجازی است.

در این نشست همچنین دکتر حمید ضیایی‌پرور استاد علوم ارتباطات با تاکید بر اینکه امروزه و با توجه به شرایط کرونا، فضای مجازی تنفس‌گاه و گریزگاه مردم برای دستیابی به سرگرمی است تصریح کرد: باید با آموزش سواد رسانه‌ای از قابلیت‌های ارزشمند فضای مجازی به بهترین نحو استفاده کنیم.

بنا بر این گزارش، نشست تخصصی سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی در قالب سلسله نشست‌های علمی فضای مجازی به همت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و موسسه فهم شامگاه سه شنبه ۲۶ بهمن بر بستر اسکای روم و کلاب‌هاوس برگزار شد.

سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی شاهراه زندگی در جهان امروز هستند

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر