کد خبر: ۴۳۵۶
۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
افکار فمینیستی به جز تحقیر و تضعیف موقعیت زن آثار دیگری ندارد، بلکه باید به دنبال ارتقاء بالاتری باشیم و با مکتب‌های فکری که امروز در رابطه با زن وجود دارد کاملاً حساب مان را جدا کنیم و بدانیم که خودمان در این رابطه همه چیز داریم.

وزیر کشور در نشست سراسری مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور اظهار داشت: بانوان نقش نظارت، پایش و بسیج کردن ظرفیت در استان‌ها را بر عهده بگیرند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دومین روز از نخستین نشست سراسری مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در دولت سیزدهم با حضور دکتر احمد وحیدی و اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور برگزار شد.

وزیر کشور: افکار فمینیستی به جز تحقیر و تضعیف موقعیت زن آثار دیگری ندارد

در این نشست وزیر کشور با اشاره به اینکه نقش بانوان از نقش مردان مهمتر است و این شعار نیست و یک واقعیت است، گفت: اینکه غربی‌ها با معیار‌های خودشان به ما بگویند زن مهم است هیچ نیازی نداریم که از فکر ناقص، ضعیف و مادی غرب بهره بگیریم و نشان دهیم که زن جایگاه مهمی دارد.

افکار فمینیستی به جز تحقیر و تضعیف موقعیت زن آثار دیگری ندارد، بلکه باید به دنبال ارتقاء بالاتری باشیم و با مکتب‌های فکری که امروز در رابطه با زن وجود دارد کاملاً حساب مان را جدا کنیم و بدانیم که خودمان در این رابطه همه چیز داریم.

وحیدی تاکید کرد: ما باید فرصت‌ها و تهدید‌ها را در حوزه زنان بشناسیم اعتقاد دارم اگر انقلاب بخواهد ضربه ببیند از ناحیه زنان است و اگر موفق هم بشود باز هم از ناحیه بانوان خواهد بود.

شناخت فرصت‌ها و تهدید‌ها در حوزه زنان بسیار مهم است و کارکرد دشمن بر فکر، اندیشه، روان، اخلاق و عملکرد بانوان خیلی مهم است.

وزیر کشور خطاب به مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور بیان داشت: به جهت مسئولیتی که داریم و به دلیل اینکه در جایگاه حاکمیتی هستیم هیچ کاری مهمتر از پرداختن به موضوع زنان و خانواده در جامعه اسلامی نیست. در جایگاهی که هستید مجموعه استانداری باید در خدمت شما باشد و شما باید جهت کار را نشان دهید.

وی تاکید کرد: شبکه‌های هم اندیشی به طور ویژه تشکیل شود، کار فرهنگی لازم است، اما کافی نیست ترکیبی از کار سخت و نرم، اجبار و اختیار و الزام و تمایل باید کنار هم باشند.

وی به زنان بد سرپرست و بی سرپرست اشاره کرد و گفت: هر چند که آن‌ها تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، اما شما هم باید بدانید که آن‌ها در چه وضعی هستند و در چه شرایطی به سر می‌برند.

وزیر کشور اظهار داشت: باید یک شبکه سازی خوب و مطمئن از بانوان هم فکر تشکیل دهید، سیستم را فعال کنید. مسئولیت بزرگی بر عهده شما است، شما یک نقش نظارت، پایش و بسیج کردن ظرفیت در استان‌ها را بر عهده دارید.

وحیدی در پایان خطاب به مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور اظهار داشت: غربی‌ها در دریایی از غفلت در حال غرق شدن هستند ما یک مانیفست و منشور بسیار قوی درخصوص بانوان داریم و شما باید در استان‌ها پیگیر تحقق این منشور جمهوری اسلامی باشید و ظرفیت‌های وزارت کشور کاملاً پشتیبان شما در تحقق این مسیر است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر