کد خبر: ۴۸۱۳
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶
مونوریل می‌تواند جایگزین خط ۲ مترو قم شود که برای این طرح مبلغی نیاز است و سرمایه‌گذار نیز آمادگی دارد که امیدواریم مشکل این طرح حل شود.

وزیر کشور گفت: مونوریل می‌تواند جایگزین خط ۲ مترو قم شود که برای این طرح مبلغی نیاز است و سرمایه‌گذار نیز آمادگی دارد که امیدواریم مشکل این طرح حل شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، احمد وحیدی پنج‌شنبه‌ شب در جلسه شورای اداری استان قم که با ریاست رییس جمهور و با حضور اعضای هیات دولت در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، افزود: برای حل مشکل مونوریل باید همه جوانب بررسی شود.

اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی قم تا مصلای قدس است.

وزیر کشور: منوریل می‌تواند جایگزین خط ۲ متروی قم شود

وی با اشاره به سفر امروز خود به شهرستان جعفرآباد قم، گفت: این بخش قطب دامپروری است و سالانه ۲۰ هزار تن تولید گوشت صورت می‌گیرد که مردم این منطقه برای فروش گوشت دچار مشکل بودند که قرار شد برای حل این مشکل، خرید ۱۰ هزار تن گوشت صورت گیرد.

وی افزود: بیمارستان شهرستان جعفرآباد مدتی تعطیل است و مردم گرفتار هستند که سرمایه‌گذار قبول کرد با دریافت ۱۰ میلیارد تومان وام این بیمارستان را راه‌اندازی نماید.

وحیدی ادامه داد: مشکل نیروگاه برق، اصلاح طرح هادی این شهرستان و اختصاص ۵۰۰ واحد مسکونی به ساکنان روستا، مشکل ۴۰۰ هکتار زمین متعلق به آستان حضرت معصومه (س) و مشکل حق آبه از دیگر مسائلی بود که در این سفر مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ساکن شهرستان جعفرآباد خوب، پرکار و پرتلاش هستند و کار‌های خوبی در حوزه کشت گلخانه‌ای انجام‌شده است.

وی افزود: با توجه به وجود ۴۰۰ حلقه چاه در این منطقه، اگر الگوی کشت مناسبی اجرا شود می‌تواند نقش خوبی در آبادانی منطقه داشته باشد.

وزیر کشور با اشاره به مترو قم، گفت: این طرح به طول ۱۵ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن آماده است و احتیاج به تست گرم و ۲ رام قطار دارد.

وی با بیان این‌که گزینه‌هایی برای تامین ۲ رام قطار پیش بینی شده، افزود: برای این طرح می‌توانیم از منابع که با چینی‌ها قرارداد داریم استفاده کنیم.

وی همچنین با تاکید بر حل پسماند قم، اضافه کرد: ۶۵۰ تن پسماند در قم تولید می‌شود که ۳۰۰ تن توسط یک خط تسویه می‌شود و برای تسویه مابقی نیز نیاز است خط دیگری راه‌اندازی شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر