کد خبر: ۴۵۱۶
۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۱
مردمانِ این مملکت، محکومانِ تاریخ نیستند، آنان خان‌ومانِ شما هستند، آنان به درست یا اشتباه شما را انتخاب کرده تا به آسایش و رفاه‌شان فکر کنید؛ نه این‌که با سخنانِ بی‌هوده و ناصواب، خُرده آرامشی اگر دارند را بر هم بزنید.

خانه تئاتر در حمایت از اعتراض خانه موسیقی نسبت به سخنان نماینده مجلس بیانه‌ای منتشر کرد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر، در حمایت از اعتراض خانه موسیقی نسبت به سخنان نماینده مجلس خانه تئاتر بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه خانه تئاتر در حمایت از اعتراض خانه موسیقی به سخنان نماینده مجلس

در متن این بیانیه آمده:

هر دم از این باغ بری می‌رسد...

«روزگار عجیبی است نازنین!»

گویی قرار نیست در این مُلک برای لحظه‌ای آرامش داشته باشیم. برای پیشِ پا افتاده‌ترین حقوقِ انسانی و حیاتی‌مان باید تا حدِّ مرگ با زمین بجنگیم، با آسمان بجنگیم، با گذشتگان بجنگیم، با آیندگان بجنگیم، با خویشتن بجنگیم، با بیگانگان بجنگیم، با دوستان بجنگیم، با مسؤلان بجنگیم... چه‌قدر جنگ؟ کمی هم صلح...

آقایان و خانم‌های مجلس‌نشین، لطفاً صلح پیشه کنید!

مردمانِ این مملکت، محکومانِ تاریخ نیستند، آنان خان‌ومانِ شما هستند، آنان به درست یا اشتباه شما را انتخاب کرده تا به آسایش و رفاه‌شان فکر کنید؛ نه این‌که با سخنانِ بی‌هوده و ناصواب، خُرده آرامشی اگر دارند را بر هم بزنید.

مملکتِ بی‌موسیقی، دوزخی دردآور و بی‌امید است. شمایان حق ندارید برزخِ ما را با روحِ خشن خود به دوزخ مبدل سازید.

تئاتر و هنرِ نمایش، موسیقی را نه یکی از ارکانِ خود، که آن را قلب و وجودِ خود می‌داند. ما هنرمندانِ تئاتر هم‌چون گذشته با موسیقی زندگی می‌کنیم، به دنبالِ ساز‌های موسیقی خواهیم بود و هم‌چون هنرمندانِ بزرگِ عرصه‌ی موسیقی، سینما، نقاشی، مجسمه‌سازی، معماری، هنر‌های تجسمی، و بزرگانِ ادب و شعر و داستان نه تنها از خانه و کاشانه‌ی خویش نخواهیم رفت؛ از شمایان که ما را بر نمی‌تابید خواستاریم از این مملکت بروید.

خانه‌ی تئاتر، ضمنِ تأییدِ سخنانِ به حقِ رئیس محترم هیأت مدیره‌ی خانه‌ی موسیقی و اعلام موضعِ این خانه‌ی بزرگ و شریف، اعتراضِ خود را از سخنانِ نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی اعلام کرده و در کنارِ فرهیختگان و اهالی خانه‌ی موسیقی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهد که به این اظهار نظر‌های تفرقه‌افکن که باعثِ تشویش اذهان عمومی می‌گردد واکنش روشن و صریح داشته باشند.

خانه‌ی تئاتر
آذرماه ۱۴۰۰

بیشتر بخوانید: سید کاظم موسوی: کسی که به دنبال آلات موسیقی و امیال شخصی است از ایران برود

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر