کد خبر: ۴۷۲۳
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
اختلاف طبقاتی در کشور غوغا می‌کند و ضروری است هر چه سریعتر با راهکاری مناسب فاصله ایجاد شده را ترمیم کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اختلاف طبقاتی در کشور غوغا می‌کند و ضروری است هر چه سریعتر با راهکاری مناسب فاصله ایجاد شده را ترمیم کنیم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی پنجم دی ماه در دیدار مردمی خود در اردبیل اظهار کرد: کمیسیون‌های تخصصی مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی کار بررسی بودجه ۱۴۰۱ را آغاز کرده و ما امسال با حساسیت ویژه بودجه را برای رسیدن به یک عدالت واقعی در توزیع منابع مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه جایگاه فعلی استان اردبیل در نظام بودجه‌ریزی قابل قبول و پسند ما نیست و قطعا تلاش خواهیم کرد تا شاخص بهره‌مندی استان را از منابع و ردیف‌های ملی ارتقا داده و این استان را در ردیف ۱۵ استان برتر کشور در جذب بیشترین منابع قرار دهیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: رتبه بیست و پنجم استان اردبیل در توزیع اعتبارات قابل قبول نیست و ما با تشکیل جلسات مستمر همراه با رئیس سازمان برنامه و بودجه تلاش خواهیم کرد تا در این بخش شرایط مطلوب‌تری را به وجود آوریم.

سید کاظم موسوی: اختلاف طبقاتی در کشور غوغا می‌کند/ عملکرد وزیر کار قابل قبول نیست

حجت‌الاسلام موسوی در مورد ارز ترجیحی و حذف آن افزود: بخش عظیمی از نمایندگان مجلس مخالف ارز ترجیحی هستند و بهتر است به جای آن غیر از کالا‌های ضروری مردم به ویژه گندم و دارو، در سایر بخش‌ها یارانه به مردم اختصاص پیدا کند تا آن‌ها بتوانند کالا‌های خود را تهیه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته ارز ترجیحی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی زمینه رانت را به وجود آورده به طوری که اخیرا فردی دستگیر شده که از قبل توزیع ارز ترجیحی بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان رانت و فساد را زمینه‌ساز شده است.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: ما اجازه نخواهیم داد تا در بودجه سال آینده چنین رانت‌هایی به افزایش اختلاف طبقاتی منجر شده و افراد فقیر فقیرتر و افراد غنی غنی‌تر شوند.

عملکرد وزیر کار قابل قبول نیست

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزارت کار در بی‌برنامگی‌ها در ایجاد فرصت‌های اشتغال بیان کرد: هنوز ۴ میلیون بیکار در کشور و ۶۰ هزار بیکار در استان اردبیل که اغلب افراد تحصیل‌کرده و باسواد هستند در تشکیل خانواده و ازدواج چشم انتظار علاج‌بخشی در حوزه اشتغال هستند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: انتظار می‌رود وزارت کار هر چه سریعتر برنامه‌های اولویت‌دار خود را در این زمینه اعلام کند و در کنار آن قرار است به ازای هر ۳ نفر بازنشسته یک نفر استخدام در دستگاه‌های دولتی را شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی با انتقاد از طرح موضوع افزایش ۲ سال به عمر بازنشستگی تصریح کرد: عمده مجلس به ویژه نمایندگان استان مخالف این موضوع هستند و بعید است این افزایش ۲ ساله در مجلس رأی بیاورد چرا که با بازنشسته شدن افراد با سابقه ۳۰ سال زمینه و فرصت اشتغال جوانان فراهم می‌آید.

وی به تلاش‌های انجام شده برای تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: تاکید ما این است تا در نیم سال دوم زمینه اجرای این لایحه و پرداخت معوقات به فرهنگیان از قبل اجرای این طرح فراهم آید.

حجت‌الاسلام موسوی به وضعیت معیشتی اسفبار مردم به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر اشاره کرد و افزود: بخش عظیمی از مردم حتی در تأمین نیاز‌های اولیه گرفتار هستند و ما نمایندگان شرمنده مردم هستیم که به سختی روزگار سپری می‌کنند.

وی در مورد تعدیل وضعیت نیرو‌ها و ساماندهی آن‌ها خاطر نشان کرد: قرار است در کمیسیون اجتماعی مجلس برای همیشه تعیین تکلیف نیرو‌های شرکتی و قراردادی به سرانجام برسد.

حجت‌الاسلام موسوی در مورد لایحه منطقه آزاد اضافه کرد: ما اصرار داریم تا با همراهی دولت هر ۴ منطقه بیله‌سوار، گرمی، ارشق مشگین و نمین در محدوده منطقه آزاد قرار گیرد و در این زمینه از رئیس جمهور و دولت قول گرفتیم تا همین نقشه موجود را اجرایی کند.

وی بیان کرد: باید همه مردم استان از منافع منطقه آزاد بهره‌مند شوند و در این زمینه قطعا مشوق‌های مورد نظر نیز به نفع سرمایه‌گذاران و کارآفرینان خواهد بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به مشکل هتل‌داران و سرمایه‌گذاران بخش گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: بخش عظیمی از فعالان این حوزه به دلیل شرایط کرونا دچار آسیب شدند که انتظار می‌رود دولت کاری در این زمینه انجام دهد.

حجت‌الاسلام موسوی از افزایش سهمیه پذیرش دانشجوی پزشکی در سال آینده در استان خبر داد و گفت: با قول مساعد وزیر بهداشت قرار است هر چه سریعتر روند احداث بیمارستان در اردبیل و شهر‌های همجوار سرعت بگیرد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر