- آلمان، فرانسه و بریتانیا: آمادهایم مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال کنیم
- فرمانده کل سپاه: ما منطق سیاسی قوی برای جنگیدن داریم
- سپاه پاسدران در مورد تحولات سوریه بیانیه صادر کرد
- شریف نظام مافی: اگر توافق سیاسی انجام شود شاهد شکوفایی اقتصادی خواهیم بود
- سرقت ۴۲ میلیون دلار از سفارت ایران در سوریه صحت ندارد
- معاون بانک مرکزی: بازار ارز تجاری با هدف تکنرخی شدن ارز از ۲۶ آذر عملیاتی میشود
- رهبر انقلاب: مناطق تصرفشده سوریه آزاد خواهد شد
- حقوق گمرکی واردات موبایل مشخص شد/گوشی بالای هزار یورو ۳۰ درصد تعیین شد
- دونالد ترامپ: مجوز سرمایهگذاری تا یک میلیارد دلار سریعا صادر میشود
- عوارض واردات خودرو در سال آینده ۶۰ درصد تعیین شد
- میزان مالیات بر خانههای لوکس در سال ۱۴۰۴ تعیین شد
- خودکشی ۳ برادر جوان در تهرانپارس تهران
- ۴۵ سالگی علی کوچولو شخصیت معروف برنامه کودک دهه ۶۰
- همتی: باید همه ابزارهای لازم برای تحقق رشد اقتصادی را به کار بگیریم
- اولین محموله خودروهای وارداتی در بوشهر تخلیه شد
- رئیس قوه قضاییه: ممکن است در این روزها شیطنتها بیشتر شود
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی: ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر شاغل فاقد بیمه در کشور داریم
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، فلسفه ایجاد این سازمان از منظر حاکمیتی را فراهم شدن فرصت برابر برای بیمه شدن همه مردم برشمرد و گفت: حدود ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر شاغل فاقد بیمه در کشور داریم که باید این افراد از خدمات بیمه برخوردار باشند.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در نخستین جلسه هم اندیشی مدیران بیمهای که با تمرکز راهبردی بر موضوع" بررسی راهکارهای توسعه بیمهای و پوشش بیمه اجتماعی همگانی"برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: امیدوارم این نشست الگوی تحولی این سازمان را بیشتر روشن کند و با ایجاد یک فهم مشترک دستیابی به این مهم حاصل شود.
وی با اشاره به سه مفهوم مورد نظر در مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی گفت: تحول، عدالت و اعتماد سه مفهوم مورد توجه ماست و تمامی فعالیتهای این سازمان بر اساس آن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. رویکرد تحولی را در برنامهها با چارچوب عدالت دنبال میکنیم تا اعتماد حاصل شود.
موسوی، بررسی راهکارهای پوشش بیمهای و پوشش بیمه اجتماعی همگانی را از راهبردهای کلان در سازمان تامین اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: فرصتهای منحصربه فردی در این سازمان وجود دارد که از آن باید برای رسیدن به هدف والای تامین اجتماعی که همان ایجاد رفاه عمومی و آسایش برای آحاد مردم است، استفاده کنیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: تحقق این راهبرد اصلی عملیاتی نمیشود مگر اینکه یک پیوستگی منطقی با اجرا و عمل داشته باشد. در این جلسه نظرات مدیران استانها را دریافت میکنیم تا در تدوین رویکرد تحولی از آنها بهره بگیریم.
وی گفت: تکلیف ما است که شرایط تحت پوشش قرار گرفتن و استفاده از خدمات سازمان تامین اجتماعی برای همه مردم در دسترس باشد. فقط تامین منابع مدنظر نیست بلکه از منظر رفاه عمومی، سازمان تامین اجتماعی یک دستگاه حاکمیتی است که باید رفاه عمومی و امنیت اجتماعی را افزایش دهد.
موسوی خاطرنشان کرد: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی، تامین اجتماعی حق همگانی و عمومی و تکلیف دولت عنوان شده است و از این رو حق دسترسی بیمه شدن نباید محدود شود و هیچ محدودیتی برای این حق همگانی قائل نیستیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برای فراهم ساختن حق همگانی بیمه برای عموم مردم باید برنامه مشخص داشته باشیم، ادامه داد: باید وظیفه همه بخشهای مختلف این سازمان به طور واضح تعیین شده باشد. شاخصها و معیارهای ارزیابی شفاف تعریف شده باشد.
موسوی گفت: از منظر کلان کشور نیز تامین بیمه برای همه مردم یک ضرورت است تا در مخاطرات و آسیبها مورد حمایت قرار گیرند. تامین اجتماعی نیز باید در تامین امنیت اقتصادی و اجتماعی برای ذینفعان فعالتر باشد.
وی، اولویت بخشی به هوشمندسازی و استفاده از فناوریهای نوین در طرح تحولی ایجاد رفاه عمومی برای آحاد مردم مورد تاکید قرار داد و گفت: از رویکرد سنتی به سمت رویکرد تحولی حرکت میکنیم. فناوری در حرکت تحولی پیشران است و باید توسعه خدمات غیرحضوری را به جدیت پیگیری کنیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در تغییر تحولی هدایت منابع و افزایش اختیار مدیران مورد تاکید است. همچنین نکتهای که نباید از آن غافل شویم این است که چه کارهایی نباید در این مسیر انجام دهیم و باید از ایجاد موانع در مسیر پیشگیری کنیم.
موسوی تصریح کرد: نسخه واحدی برای طرحهای تحولی نمیتوان نوشت بلکه باید اقتضائات استانی را نیز مورد ملاحظه قرار دهیم.
وی گفت: برای حرکت تحولی توسعه بیمه برای آحاد مردم در حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی نیاز به اصلاح ارتباط داریم. ارتباط با افکارعمومی، همکاران سازمانی و حاکمیت بازنگری شوند. همچنین برای اثربخشی طرحهای تحولی مشوقهای لازم دیده شود.