- آتش سوزی در انبار سازمان هواپیمایی کشوری مستقر در محوطه شرکت فرودگاهها
- چطور نه بگوییم و قدرت نه نگفتن داشته باشیم؟
- خواص آب نارنج چیست؟
- اجاره آدمکشهای ۲ میلیاردی برای قتل یک رئیس بانک در تهران
- انفجار در خرم آباد صحت ندارد
- باشگاه پرسپولیس: انتشار ویدیویی از فردی با لباس نظامی، نمایشی بیش نیست + فیلم
- گوشت قرمز طی یک سال ۳۸ درصد گران شد
- اپلیکیشن ۷۸۰ هک شد
- مهدی طارمی در پورتو ماندنی شد!
- قرعهکشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا؛ میلان، پاریسنژرمن، دورتموند و نیوکاسل در گروه مرگ
- آیا نوشیدن الکل باعث میشود دیگران در نگاه ما «جذابتر» به نظر برسند؟
- وزارت بهداشت آمریکا خواستار تسهیل قوانین فدرال مصرف ماریجوآنا شد
- سخنگوی قوه قضاییه: کیفرخواست در خصوص عملکرد مدیران سازمان بورس صادر شد
- کشف اختلاس ۲۹ هزار میلیارد ریالی در یکی از بانکهای دولتی تهران
- ابراهیم رئیسی: آمدهایم که مشکل مردم را به گردن گرفته و حل کنیم/میز مذاکره را ترک نکردیم
- چه کسانی در بازگشایی مجدد سامانه یکپارچه خودرو میتوانند ثبتنام کنند؟
آیا تا به حال متوجه شدهاید زمانی که در حال تماشای یک برنامه آشپزی یا برنامه معرفی غذاهای لذیذ هستید، احساس میکنید که چیزی کم است؟
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، ژاپنیها به این احساس پاسخ دادند آنهم با اختراع «TTTV» که در واقع یک صفحه تلویزیون قابل «لیسیدن» است و میتواند طیف وسیعی از طعمهای مختلف را ارائه دهد.
کلمه «TTTV» در واقع مخفف غبارت «تلویزیون را بچش» یا «Taste the TV» است.
برای کار با این دستگاه، فقط کافیست که کاربر به دستگاه بگوید طعم چه غذایی را میخواهد بچشد. لحظاتی بعد، فایلی شفاف با چند قطره مایع روی آن که حاوی طعم مورد نظر ماست، به بیرون دستگاه میلغزد.
در این دستگاه که توسط پروفسور هومی میاشیتا از دانشگاه میجی ژاپن طراحی شده، ۱۰ قوطی حاوی طعمهای مختلف جاسازی شده است که با هم ترکیب میشوند و طعمهای مختلف را بوجود میآورند.
به گفته پروفسور هومی میاشیتا، طعم انواع غذاها را میتوان به ۱۰ مزه اصلی مانند شور، ترش، شیرین، تلخ و تند تقسیم کرد. این دستگاه با «دستوراتی» که از قبل برنامهریزی شده، میتواند تا طعم ۲۰ نوع غذای مختلف را ایجاد کند.
او میگوید: «امیدوارم مردم بتوانند در آینده، بدون توجه به اینکه در کجا هستند، طعم غذاها را از رستورانهایی که دوست دارند دانلود کرده و با چشیدن آنها لذت ببرند.»