کد خبر: ۴۹۵۰
۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۸
مرسدس بنز از مشتری‌های خود خواست، ۸۰۰ هزار خودروی مدل دیزلی را به‌خاطر نقص فنی و امکان "آتش‌سوزی" به این شرکت بازگردانند.

مرسدس بنز خودروساز مشهور آلمانی از مشتری‌های خود خواست، ۸۰۰ هزار خودروی مدل دیزلی را به‌خاطر نقص فنی و امکان "آتش‌سوزی" به این شرکت بازگردانند. قرار است از اواسط ژانویه ۲۰۲۲ قطعات خودرو‌های فراخوانده شده تعویض شوند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از دویچه وله، فراخوانده شدن ۸۰۰ هزار مدل دیزلی برای خودروسازی مرسدس بنز و مشتریان آن خوشایند نیست، چون که بحران کرونا باعث کمبود قطعات در سراسر جهان شده و سبب طولانی شدن انتظار در کارگاه‌ها خواهد شد.

مرسدس بنز ۸۰۰ هزار خودروی خود را به دلیل نقص فنی فراخواند

مرسدس بنز همچنین اعلام کرد که برخی از خودرو‌های این شرکت از جمله سری C-Clas و E-Class با موتور‌های دیزلی ممکن است نقص فنی داشته باشند. این خطای فنی شامل همه مدل‌های دیزلی با موتور‌های "OM ۶۵۴" یا "OM ۶۵۶" است که از ژانویه ۲۰۱۷ تا اکتبر ۲۰۲۱ تولید شدند.

مرسدس بنز در نامه‌ای که به مشتریان خود ارسال کرده یادآور شده است، افزایش دمای اجزا را نمی‌توان کاملا رد کرد و در بدترین حالت این نقص فنی می‌تواند منجر به آتش‌سوزی خودرو شود.

این شرکت نخواست در مورد شمار دقیق خودرو‌های فراخوانده شده اظهار نظر کند، اما طبق گزارش رسانه‌ها بیش از ۸۰۰ هزار خودرو در سراسر جهان شامل این فراخوان شده است.

مرسدس بنز همچنین اطلاع داده است که این فراخوان پیش از این در نوامبر ۲۰۲۱ منتشر شده بود.

تعویض قطعات آسیب‌دیده باید از اواسط یا اواخر ژانویه شروع شود. این مسئله، اما به نرم‌افزار‌ها و در دسترس بودن قطعات بستگی دارد.

به دلیل شیوع کرونا، کمبود شدید قطعات یدکی وجود دارد و تعمیر خودرو‌های آسیب دیده یا تعویض قطعات ممکن است به طول انجامد.

مرسدس بنز هنوز قطعات آسیب دیده را در انبار ندارد. به این خاطر این خودروسازی به مشتریان خود توصیه کرده است که "با احتیاط" رانندگی کنند و تا زمان تعویض قطعات استفاده از این خودرو‌ها را محدود کنند.

گزارش خطا
برچسب ها: مرسدس بنز
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر