کد خبر: ۶۴۴۵
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵
کیا EV ۶ با رای خبرنگاران صنعت خودرو به عنوان ماشین سال اروپا انتخاب شد. این اولین بار است که یک مدل از این کارخانه کره‌ای به این عنوان دست پیدا می‌کند.

کیا EV ۶ با رای خبرنگاران صنعت خودرو به عنوان ماشین سال اروپا انتخاب شد. این اولین بار است که یک مدل از این کارخانه کره‌ای به این عنوان دست پیدا می‌کند. EV ۶ برای کسب مقام اول با شش ماشین دیگر رقابت می‌کرد که پنج مدل الکتریکی در بین آن‌ها بود.

به گزارش اکوپل نیوز، بهترین ماشین سال توسط یک موسسه مستقل و با حمایت ۹ نشریه خودرو در اروپا انتخاب می‌شود.

داوران معمولا شامل ۶۱ خبرنگار از ۲۳ کشور است، اما امسال به خاطر حمله نظامی روسیه به اوکراین، رای خبرنگاران روسیه شمرده نشد و ماشین سال با رای ۵۹ خبرنگار انتخاب شد.

بهترین خودرو سال اروپا معرفی شد

پس از کیا EV ۶، رنو مگان ئی-تک الکتریکی بیشترین امتیاز را گرفت و به مقام دوم رسید. هیوندای آیونیک ۵ هم با فاصله‌ای بسیار کم سوم شد.

پژو ۳۰۸ تنها ماشین غیر الکتریکی در بین نامزد‌های دریافت جایزه بود و چهارم شد. پژو این ماشین را با قوای محرکه هیبرید-الکتریکی هم ساخته و قرار است مدل الکتریکی آن هم به بازار بیاید.

بهترین خودرو سال اروپا معرفی شد

اشکودا انیاک، فورد موستانگ ماخ-ئی و کوپرا بورن چهار ماشین دیگری بودند که به فهرست نامزد‌های نهایی راه یافتند و به ترتیب پنجم تا هفتم شدند.

این سومین بار است که یک ماشین الکتریکی به عنوان بهترین ماشین سال اروپا انتخاب می‌شود. پیش از این در سال ۲۰۱۱، نیسان لیف و در سال ۲۰۱۹، جگوار آی-پیس بهترین ماشین اروپا شده بودند.

گزارش خطا
برچسب ها: اروپا خودرو
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر