کد خبر: ۶۵۱۳
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه واردات نفت و گاز روسیه به ایالات متحده را ممنوع اعلام کرد.

رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه واردات نفت و گاز روسیه به ایالات متحده را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش اکوپل نیوز، جو بایدن روز سه‌شنبه ۱۷ اسفند در نطق تلویزیونی خود تاکید کرد که هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان با ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه موافق‌اند.

رییس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه «ما در هدف خود برای تحت فشار قرار دادن پوتین متحد می‌مانیم»، افزود درک می‌کنیم بسیاری از متحدان ممکن است نتوانند در ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه به ما بپیوندند.

جو بایدن واردات نفت روسیه به آمریکا را ممنوع اعلام کرد

جو بایدن بخشی از اظهارات خود را به توضیح دلایل این ممنوعیت و پیامد‌های ناشی از آن از جمله افزایش قیمت سوخت در ایالات متحده اختصاص داد و گفت: جنگ پوتین به خانواده‌های آمریکایی در پمپ بنزین‌ها آسیب می‌رساند.

در پی این سخنان کاخ سفید اعلام کرد بایدن فرمان اجرایی ممنوعیت واردات نفت، گاز مایع طبیعی و زغال سنگ روسیه به آمریکا را امضا خواهد کرد.

این فرمان اجرایی آمریکایی‌ها را از تامین مالی یا کمک کردن به شرکت‌های خارجی که برای تولید انرژی در روسیه سرمایه‌گذاری می‌کنند، منع می‌کند.

کاخ سفید افزود دستور اجرایی بایدن سرمایه‌گذاری جدید ایالات متحده در بخش انرژی روسیه را ممنوع می‌کند.

همزمان با آمریکا، بریتانیا نیز واردات نفت روسیه را ممنوع اعلام کرد.

کمیسیون اروپا هم گفت امسال واردات گاز از روسیه به اتحادیه اروپا به یک‌سوم میزان فعلی کاهش می‌یابد و وابستگی این اتحادیه به گاز روسیه پیش از سال ۲۰۳۰ میلادی به طور کامل قطع خواهد شد.

با این حال، وزیر خارجه آلمان تصمیم برلین مبنی بر عدم ممنوعیت واردات نفت روسیه را توجیه کرد و گفت که این اقدام آلمان را در هرج و مرج فرو خواهد برد.

روسیه دومین صادرکننده نفت خام و نخستین صادرکننده گاز طبیعی در جهان است و میزان صادرات نفت خام این کشور بین چهار تا پنج میلیون بشکه در روز است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر