- محمد بن سلمان: جامعه جهانی مانع حمله اسرائیل به خاک ایران شود
- عباس عراقچی: خوش بینی ممکن است موجه باشد، اما فقط با احتیاط زیاد
- اعلام جرم علیه دو مدیر رسانه به دلیل اظهارات سخیف درباره مذاکرات هستهای
- بیشترین درخواست پناهندگی مربوط به کدام کشور اروپایی است؟
- شلیک ۹ گلگوله به یک نوجوان اوتیسمی توسط پلیس آیداهو
- شاغلان کدام کشور اروپایی درآمد کمتری دارند؟
- کوچکترین ضربان ساز قلب جهان ساخته شد
- عباس عراقچی: عجله ای برای ارتباط با دولت سوریه نداریم
- حضور در لیست سیاه FATF عامل افشای اطلاعات کشور است
- علی شمخانی: ایران برای توافق متوازن آمده، نه تسلیم
- مرگ تلخ ۲ قاضی کهگیلویه و بویراحمدی در یک تصادف
- احمد خاتمی: امکان مذاکره بر سر غنی سازی، فعالیتهای موشکی و حضور منطقهای ایران وجود ندارد
- چین سفارش هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرد
- بانک سپه هک نشده بلکه داده ها سرقت شده است
- فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن شرارتی در سر داشته باشد ارتش سر را از بدن او جدا می کند
- حسین مرعشی: مطمئن باشید ایران لیبی نمیشود/ ایران رهبری هوشمندی دارد
کیفیت خودروها در عرضههای جدید اُفت پیدا کرده است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه سازوکارهای کنونی نظارت بر کیفیت خودروها ناقص است، گفت: دستگاههای نظارتی باید تعارفات را با خودروسازان کنار بگذارند و بیش از گذشته سختگیری کنند، زیرا نارضایتیها از کیفیت خودرو افزایش بسیاری یافته است.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از خانه ملت، روح الله ایزدخواه درباره کیفیت خودروهای داخلی، گفت: سازوکارهای کنونی نظارت بر کیفیت خودروها ناقص است به این معنا که صرفا استانداردهای ۸۵ گانه ملاک قرار میگیرد و این استانداردها تنها در خودروی نمونه اعمال میشود.
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یکی از راهکارهای ارتقای کیفیت خودرو را استفاده از بیمه کیفیت دانست و افزود: براساس این بیمه مشخص میشود که چه کسی کیفیت خودروی تولیدی طبق کیفیت ادعا شده از سوی خودروساز را تضمین میکند؟ در دنیا برای این موضوع بیمه کیفیت وجود دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مشتری باید یک تنه با خودروساز درگیر شود تا بتواند حق خود درباره کیفیت خودرو و تعهدات این شرکتها را پیگیری کند، اضافه کرد: ما به سازوکاری واسط به عنوان بیمه کیفیت نیاز داریم؛ یعنی شرکت بیمهای کیفیت خودرو را بیمه میکند و اگر میان کیفیت ادعایی با واقعیت همخوانی وجود نداشته باشد و خودروسازان به تعهدات خود عمل نکنند، شرکت از آنها جریمه دریافت میکند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد:با بیمه کیفیت، به جای اینکه مشتری با شرکتهای خودروسازی که دارای رانت و ارتباط هستند، روبهرو شود، بیمه با این شرکتها دست و پنجه نرم میکند و خودروسازان مکلفاند علاوه بر بیمه شخص ثالث، بیمه کیفیت را نیز اجرایی کنند درصورت تحقق این مهم نظارت بر کیفیت خودرو ارتقا مییابد.
کیفیت خودروها در عرضههای جدید نسبت به گذشته اُفت پیدا کرده است
ایزدخواه تصریح کرد: در طرحی که سال گذشته در کمیسیون صنایع و معادن تدوین شد و اکنون نیز آماده بررسی در صحن علنی است، مادهای درباره بیمه کیفیت خودرو وجود دارد که با تصویب آن این موضوع اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر خریداران خودروهای جدید معتقدند، خودروهای تحویلی آپشنهای اعلامی را ندارد، افزود: دستگاههای نظارتی باید تعارفات را با خودروسازان کنار بگذارند و بیش از گذشته سختگیری کنند، زیرا نارضایتیها از کیفیت خودرو افزایش بسیاری یافته است. چرا دستگاههای نظارتی درباره این موضوع سکوت میکنند؟
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه کیفیت خودروها در عرضههای جدید نسبت به گذشته افت پیدا کرده است، ادامه داد: با وجود اینکه من درباره یکی از خودروهای جدید تولید شده در یکی از خودروسازان، به دستگاه نظارتی نامهنگاری کردم، اما جواب قانعکنندهای دریافت نکردم؛ در شرایط کنونی و با وجود قیمتهای گزاف خودرو، باید سختگیریها نسبت به کیفیت، بیش از گذشته شود.