کد خبر: ۵۴۰۳
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
برای ما تصور بازگشت به توافق هسته‌ای در حالی که چهار آمریکایی بی‌گناه در بازداشت هستند سخت خواهد بود.

در پی اعتصاب غذای «باری روزن» در محل مذاکرات هسته‌ای ایران در وین اتریش، رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت امور خارجه ایالات متحده در امور ایران، گفته است که بدون آزادی چهار زندانی آمریکایی توسط تهران، بعید است که ایالات متحده برای احیای برجام به توافقی با ایران دست یابد.

به گزارش اکوپل نیوز، «باری روزن» دیپلمات و زندانی سابق آمریکایی در ایران که اخیرا با هدف کمک به آزادی زندانیان دوتابعیتی از زندان‌های ایران، در وین اتریش اعتصاب غذا کرده بود، در پی دیدار با رابرت مالی گفت که به اعتصاب غذای خود خاتمه می‌دهد.

این درحالی است که مذاکره کننده ارشد هسته‌ای آمریکا روز یکشنبه (۲۳ ژانویه) به خبرگزاری رویترز گفت که مسئله اتمی و زندانیان دو موضوع جداگانه هستند و «ما در حال تعقیب هر دوی آن‌ها هستیم.»

رابرت مالی: بدون آزادی چهار زندانی آمریکایی بعدی با ایران به توافق برسیم

او همچنین افزود: «برای ما تصور بازگشت به توافق هسته‌ای در حالی که چهار آمریکایی بی‌گناه در بازداشت هستند سخت خواهد بود.»

رابرت مالی گفت که مذاکرات درباره زندانیان دو طرف مانند گفتگو‌های هسته‌ای به طور غیرمستقیم بین ایران و آمریکا در جریان است.

آقای مالی در مصاحبه‌ای مشترک با باری روزن، دیپلمات سابق آمریکایی ۷۷ ساله که در وین برای آزادی زندانیان آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اتریشی و سوئدی در ایران دست به اعتصاب غذا زده است، صحبت می‌کرد.

رابرت مالی گفت: «من با تعدادی از خانواده‌های زندانیان صحبت کرده‌ام و که از کار‌هایی که آقای روزن انجام می‌دهد بسیار سپاسگزاریم، اما آن‌ها و همچنین من از او خواهش می‌کنیم که اعتصاب غذای خود را متوقف کند.»

باری روزن هم در این مصاحبه از تصمیم خود برای پایان دادن به اعتصاب غذا خبر داد.

او گفت: «با درخواست نماینده ویژه (رابرت) مالی، پزشکانم و دیگران، ما توافق کرده ایم که پس از این جلسه، من اعتصاب غذا را متوقف کنم»

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر