- حیات اقتصاد کشور مرهون تلاش کارآفرینان است
- بیانیه سپاه در رابطه با حمله نظامی به اسرائیل
- فیلم؛ پهپادهای انتحاری ایران در مسیر اسرائیل
- حمله نظامی ایران به اسرائیل آغاز شد
- «گنبد آهنین» اسرائیل چیست و چطور کار میکند؟
- دادگاهی در آرژانتین ایران را مسئول حمله تروریستی آمیا شناخت
- پنتاگون: اسرائیل از حمایت کامل آمریکا در برابر حمله نظامی ایران مطمئن باشد
- حمله نظامی ایران به اسرائیل جمعه انجام میشود
- موتورسیکلت «قرارهای یواشکی» رئیس جمهوری سابق فرانسه حراج میشود
- کارت سوخت ۲۰ میلیونی دروغ است
- جزئیات عفو ۲ هزار و ۱۲۷ محکوم
- ثبت نام خودروهای سایپا بدون قرعه کشی ویژه عید فطر ۱۴۰۳
- عکس؛ صورت کبود شده محمود احمدی نژاد
- بازیگران نمایش «عددهای نشده» معرفی شدند
- اطلاعیه قوه قضاییه در رابطه با بازرسی از رسانه فردای اقتصاد
- دلیل اعتراض کشاورزان اروپایی چیست؟
معاون وزیر اقتصاد گفت: در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ میلیون و ۲۲۸ هزار تن کالای خارجی از مسیر عبور کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد رشد داشته است.
به گزارش اکوپل نیوز، علیرضا مقدسی اظهار داشت: یکی از سیاستهای مهم دولت سیزدهم، توسعه تجارت با همسایگان و تسهیل تردد محمولههای تجاری خارجی از مسیر جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: بر اساس اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و برنامههای پنجم و ششم توسعه کشور هر ساله میبایست رشد ۱۰ درصدی در ترانزیت را در کشور شاهد بودیم که متاسفانه در چند سال اخیر پس از رشدی مناسب، روند کاهشی را در ترانزیت داشتیم.
مقدسی گفت: سال ۹۳ ترانزیت کالاهای خارجی به بیش از ۱۳ میلیون تن رسیده بود که پس از آن نه تنها رشدی در این موضوع نداشتیم بلکه در سالهای ۹۸ و ۹۹ این میزان به هفت و نیم میلیون تن رسید.
معاون وزیر اقتصاد افزود: خوشبختانه ترانزیت در سال ۱۴۰۰ مجددا به مسیر رشد خود برگشته و در ۱۰ ماهه امسال به بیش از ۱۰ میلیون و ۲۲۸ هزار تن رسیده و پیش بینی میشود تا پایان سال به ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن برسد.
مقدسی تاکید کرد: باید همه سازمانهای مرتبط با ترانزیت در مسیر رشد ترانزیت و کوتاه کردن زمان عبور کالا از کشور و مقرون به صرفه بودن عبور کالا از ایران تلاش کنند تا تاکیدات رهبر انقلاب اجرایی شود.
رییس کل گمرک توضیح داد:قرار گرفتن کشور در نقطه اتصال کریدورهای جنوب به شمال و شرق به غرب، راه اندازی کریدور ITI بین ایران، پاکستان و ترکیه در مسیرهای جادهای و ریلی، اتصال دریای عمان به دریای سیاه، کریدور کتای، کریدور ایران، افغانستان و ازبکستان، راه اندازی eTIR بین ایران و ترکیه، ایران و آذربایجان و عملیاتی شدن موافقت نامه ترانزیتی ایران، آذربایجان و روسیه، راه اندازی کریدور امارات، ایران و ترکیه و.. اقداماتی است که میتواند به رشد تراتزیت کشور منجر شود.