کد خبر: ۵۵۷۸
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
به دلیل مشکلاتی که ماموران اسرائیلی در سرتاسر جهان با آن مواجه هستند، بارنئا می‌خواست تغییرات سازمانی عمیقی ایجاد کند که این فرمانده ارشد موساد تمایلی به اجرای آن نداشت.

فرمانده بخش عملیات ویژه موساد به دلیل اختلاف نظر با «دیوید بارنیا»، رئیس این سازمان از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

به گزارش اکوپل نیوز، کانال ۱۳ اسرائیل روز یکشنبه گزارش داد که این افسر ارشد موساد که از او نامی برده نشده است، پس از یک کشمکش لفظی با بارنیا استعفا داد. بر اساس اخبار منتشر شده، بارنئا در این جلسه به وی گفته است که او «سربار سازمان شده است.»

در این گزارش آمده است به دلیل مشکلاتی که ماموران اسرائیلی در سرتاسر جهان با آن مواجه هستند، بارنیا می‌خواست تغییرات سازمانی عمیقی ایجاد کند که این فرمانده ارشد موساد تمایلی به اجرای آن نداشت. همراه با این مقام ارشد، معاون او و چندین عامل دیگر موساد نیز استعفا دادند.

چهارمین مقام ارشد «موساد» استعفا داد

بارنیا ۵۶ ساله، جاسوس باتجربه موساد خرداد ماه سال جاری جانشین یوسی کوهن، رئیس سازمان اطلاعاتی اسرائیل شد. او که با نام «دِدی» مشهور است، ۲۵ سال در موساد فعال بوده و دو سال نیز معاون کوهن بوده است.

فرمانده بخش عملیات ویژه، چهارمین مقام ارشد موساد است که از زمان روی کار آمدن دیوید بارنیا در حدود هفت ماه پیش، این سازمان را ترک می‌کند.

پیش از وی رئیس بخش فناوری، رئیس عملیات و رئیس شعبه مبارزه با تروریسم از سمت خود استعفا داده بودند. همه آن‌ها درجاتی معادل سرلشکر در نیرو‌های دفاعی اسرائیل داشتند.

بر اساس آن گزارش استعفا‌ها مستقیماً با تصمیمات سازمانی اتخاذ شده توسط بارنیا برای تقسیم مسئولیت‌ها در سازمان و تقسیم شعب موجود مرتبط است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر