کد خبر: ۵۹۲۱
۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
مقام آمریکایی گفته است که ناوگان پنجم آمریکا در حال بررسی حضور ده‌ها قایق بدون سرنشین در تمرینات خلیج فارس است و همچنین علاقمند به افزودن پهپاد‌های سطحی ساخت اسرائیل است.

نیروی دریایی آمریکا در حال بررسی افزودن قایق‌های بدون سرنشین اسرائیلی به عملیات مشترک خود در خاورمیانه است، اقدامی که می‌تواند موجب حضور نظامی اسرائیل در ترتیبات نظامی منطقه خلیج فارس شود. این خبر را یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، بحرین که محل استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده و چندین گروه ضربت دریایی بین المللی است، از دوشنبه ۱۴ فوریه میزبان نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل است.

این اولین دیدار یک رهبر اسرائیلی از بحرین است. دو کشور در سال ۲۰۲۰ و با میانجی‌گری آمریکا روابط خود را عادی سازی کردند.

احتمال استفاده از قایق‌های بدون سرنشین اسرائیلی در خلیج فارس

اسرائیل قرار است بیست و نهمین کشوری باشد که یک وابسته نظامی در مقر ناوگان منامه مستقر می‌کند. وابسته نظامی اسرائیل احتمالا یک فرمانده نیروی دریایی این کشور خواهد بود.

مقام آمریکایی هدف از استقرار این فرستاده نظامی اسرائیل در بحرین را «باز نگه داشتن خطوط ارتباطی دوجانبه بین اسرائیل و ناوگان دریایی مستقر در منامه» عنوان کرد.

اسرائیل به طور رسمی این انتصاب را تایید نکرده است. دفتر بنت، اما گفته است که امروز سه شنبه نخست وزیر اسرائیل با دریاسالار برد کوپر از فرماندهان آمریکایی در منامه ملاقات کرده و در این دیدار از عزم اسرائیل برای همکاری‌های نزدیکتر اسرائیل با کشور‌های منطقه و همچنین با ایالات متحده خبر داد.

مقام آمریکایی به رویترز گفته است که ناوگان پنجم آمریکا در حال بررسی حضور ده‌ها قایق بدون سرنشین در تمرینات خلیج فارس است و همچنین علاقمند به افزودن پهپاد‌های سطحی ساخت اسرائیل است.

سخنگوی ارتش اسرائیل تاکنون هیچ اظهارنظری در این خصوص نداشته است.

در ماه نوامبر نیرو‌هایی از امارات متحده عربی، بحرین، اسرائیل و فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده (NAVCENT) مستقر در بحرین در یک تمرین امنیتی در دریای سرخ شرکت کردند که اولین رزمایش دریایی بین ایالات متحده، اسرائیل و دو دوست عرب خلیج فارسی آن‌ها بود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر