کد خبر: ۵۶۲۴
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
با توجه به عدم رضایت تعداد بسیار زیادی از نمایندگان نسبت به عملکرد وزیر بهداشت طرح استیضاح بهرام عین اللهی توسط نماینده مردم پیرانشهر در مجلس در حال جمع آوری امضا است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد، درخصوص طرح سوال خود از وزیر بهداشت گفت: بسیاری از مدیران رده بالای دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت در بخش خصوصی دارای منافع هستند و تعدادی از آن‌ها با بخش خصوصی شراکت دارند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردویی درخصوص انتقاد برخی از نمایندگان نسبت به عملکرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: با توجه به عدم رضایت تعداد بسیار زیادی از نمایندگان نسبت به عملکرد وزیر بهداشت طی ماه‌های اخیر، طرح استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط کمال حسین‌پور نماینده مردم پیرانشهر در مجلس در حال جمع آوری امضا است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه وزارت بهداشت در توزیع بیمارستان‌ها و تخت‌ها در کل کشور ناعادلانه عمل می‌کند و یکی از دلایل نارضایتی نمایندگان هم همین موضوع است، ادامه داد: مسئولان این وزارتخانه نسبت به تکمیل بیمارستان‌ها و ارسال تجهیزات، خدمات بهداشت و درمان و دارو به مناطق محروم کشور توجهی ندارند و این موضوع نارضایتی مردم و نمایندگان آن‌ها را به همراه داشته است.

نمایندگان مجلس درحال جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر بهداشت هستند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بسیاری از بیمارستان‌های در حال ساخت کشور بخصوص در مناطق محروم بصورت ناتمام رها و یا کلا تعطیل شده و یا کار به کندی پیش می‌رود، عنوان کرد: در حال حاضر اعتبارات، امکانات پزشکی و همچنین ساخت بیمارستان‌ها و توزیع تخت‌ها در کل کشور خصوصا در مناطق محروم بصورت عادلانه توزیع نمی‌شود.

اعظمی با اشاره به اینکه یکی از ابهامات موجود در عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عدم قطع دست مافیای دارو از این وزارتخانه است، افزود: متاسفانه عده‌ای از افراد خاص به‌ صورت انحصاری واردات دارو را در اختیار دارند و در برخی موارد توسط این افراد داروی بی‌کیفیت وارد کشور می‌شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وضعیت توانبخشی و نظام سلامت و آموزش پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نامناسب است و در انتصابات درون دانشگاهی بجای شایسته سالاری، بیشتر شاهد قوم گرایی هستیم، عنوان کرد: بسیاری از مدیران رده بالای دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت در بخش خصوصی دارای منافع هستند و تعدادی از آن‌ها با بخش خصوصی شراکت دارند؛ این امر مایه فساد و رانت خواری شده و کاهش عملکرد این مدیران را بدنبال دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، طرح استیضاح وزیر بهداشت در راستای تقویت دولت و اصلاح عملکرد این وزارتخانه است، گفت: اقدامات انجام شده در وزارت بهداشت از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با برنامه‌های ارائه شده توسط آقای عین‌ اللهی منافات دارد و ایشان می‌بایست پاسخگوی مطالبات مردم و سوالات متعدد نمایندگان مجلس باشد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر