کد خبر: ۵۶۸۳
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
بیمه ایران شرکتی با میانگین سنی و تجربه بالاست، در جذب نیروی انسانی دو مدل برنامه ریزی شده و جذب برنامه ریزی نشده داریم که در نوع اول با به کارگیری ابزار‌ها و آزمون‌های موجود، ... نیرو جذب می‌کنیم.

جلسه افتتاحیه ارزیابی بیمه ایران بر اساس الگوی ۳۴۰۰۰ منابع انسانی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع، عبدالصمد خدامی سرپرست معاونت حقوقی و هماهنگی امور استان‌ها شعب و نمایندگی ها، شمس اله سلامی مدیر کل برنامه ریزی و بودجه، مهدی پور مدیر کل روابط عمومی و امور یبن الملل و سید حسن شهرستانی مدیرکل امور منابع انسانی و کارشناسان حوزه منابع انسانی وتیم ارزیابی در ساختمان مرکزی به ایران برگزار شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، اسماعیل داورپناه در این جلسه اظهار داشت: در وضـعیت رقـابتی موجـود و در محیطـی کـه تغییرات پی درپی و نوآوری‌های مداوم اصلی‌ترین ویژگی آن است تنها سازمان‌هایی موفق به کسب سرآمدی خواهند شد که نقش استراتژیک منابع انسانی خود را درک نموده و دارای منابع انسانی ماهر، دانش محور، شایسته، نخبه و توانمند باشند. بیمه ایران یک شرکت دولتی است که باید بر اساس قوانین و مقرات حاکم بر شرکت‌های دولتی حرکت کند. بنابراین، این شرکت نیاز به تکنولوژی پیشرفته دارد هرچند که منابع مالی و تکنولوژی تنها مزیت سازمان ها بـه شمار نمی‌روند.

برگزاری جلسه افتتاحیه تیم ارزیابی بیمه ایران

وی در ادامه تاکید کرد: امروزه با توجه به شرایط کاملاً متحول و حاکم بر سازمانها، افـزایش رقابـت و لـزوم اثربخشی آن در چنین شرایطی، نیاز شرکت‌ها به نسلی ارزشمند از کارکنان کاملا مشخص شده است. همکاران ما مهمترین بخش شرکت و مزیت اصلی موفقیت آن هستند.

دراختیار داشتن نیروی انسانی مستعد و توانمند، می‌توانـد فقدان یا نقص منـابع دیگر راجبـران نمایـد. ملاک‌های جذب، توسعه و نگهداشت منابع انسانی در بیمه ایران بر اساس اصول حاکم بر شرکت‌های دولتی اجرا می‌گردد و ما با تحولاتی که در آموزش و توسعه برای افزایش اثر بخشی نیروی انسانی اجرا نمودیم از همکاران خود توقع بیشتری داریم.

وی ادامه داد: بیمه ایران شرکتی با میانگین سنی و تجربه بالاست، در جذب نیروی انسانی دو مدل برنامه ریزی شده و جذب برنامه ریزی نشده داریم که در نوع اول با به کارگیری ابزار‌ها و آزمون‌های موجود، ... نیرو جذب می‌کنیم و در مدل دومی بر اساس قوانین تبدیل وضعیتی و جذب نیرو‌های شرکتی این کار انجام شده است، که در نوع اول مشکلی نداریم و اخیرا نیز حدود ۱۷۰ نیرو از این طریق جذب شرکت شده است.

همچنین، در بخش توسعه نیز برنامه‌های متنوع آموزشی با برگزاری دوره‌های مختلف صورت گرفته و در بخش نگهداشت نیز با اعطای انواع وام‌ها و داشتن سیستم رفاه مشکل جدی نداریم.

در واقع هدف اصلی از ایجاد تیم ارزیابی تشخیص نقاط ضعف و قوت ما پیرامون اثر بخشی و کارایی و فرآیند‌ها حوزه منابع انسانی و هماهنگی این حوزه با سایر بخش‌ها برای داشتن نیروی انسانی چابک و با دانش است. ما باید با توجه به پیچیدگی‌های خاص منابع انسانی، برای آن فرآیند‌هایی را تعریف کنیم و هر چند وقت این فرآیند‌ها را بروز نماییم.

دکتر خدامی در ادامه جلسه به معرفی تیم ارزیاب پرداخت و گفت: مدل‌ها به ما کمک می‌کند تا براساس یک چارچوب علمی و تجربیات یک سازمان پیشرو در زمینه‌های مخلف مسیر درست را انتخاب کنیم و نقشه راه آینده را ترسیم نماییم که بر همین اساس پس از بررسی مدل‌های مختلف الگوی ۳۴۰۰۰ به عنوان مبنایی برای آسیب شناسی نگرش‌ها وفرآیند‌های مرتبط با حوزه منابع انسانی انتخاب گردیده وپس از تکمیل اظهارنامه و مستند سازی مسائل از حوزه‌های مختلف، ارزیابی نهایی امروز به انجام خواهد رسید و بر اساس بازخورد دریافتی پس از شناخت وضع موجود، برنامه ریزی لازم برای آغاز فرآیند توسعه در زمینه‌های مختلف صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: مدل ۳۴۰۰۰ بر اساس چند فلسفه زیربنایی طراحی شده و در این مدل ممیزی بر اساس یک سری الزامات و استاندارد‌های خاص و ارزیابی بر اساس یک سری اصول اساسی است، بیمه ایران سرشار از منابع مادی و معنوی است و قرار است با اجرای این برنامه‌ها بهتر از قبل باشیم چرا که ویژگی‌های مثبت بیشتری داریم.

در ادامه جلسه تیم ارزیابی بیمه ایران متشکل از دکترحمید رضا یعقوبی، دکتر آصفه مستاجران و حضرتی به تشریح روش‌های ارزیابی مدل ۳۴۰۰۰ و جدول زمانی مربوط به این مدل جهت ارزیابی از حوزه‌های منابع انسانی، برنامه و بودجه، آموزش و روابط عمومی پرداختند و هر یک از کارشناسان نیز دیدگاه‌های خود را در این زمینه مطرح کردند.

گزارش خطا
برچسب ها: بیمه ایران
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر