- عباس عراقچی: خوش بینی ممکن است موجه باشد، اما فقط با احتیاط زیاد
- اعلام جرم علیه دو مدیر رسانه به دلیل اظهارات سخیف درباره مذاکرات هستهای
- بیشترین درخواست پناهندگی مربوط به کدام کشور اروپایی است؟
- شلیک ۹ گلگوله به یک نوجوان اوتیسمی توسط پلیس آیداهو
- شاغلان کدام کشور اروپایی درآمد کمتری دارند؟
- کوچکترین ضربان ساز قلب جهان ساخته شد
- عباس عراقچی: عجله ای برای ارتباط با دولت سوریه نداریم
- حضور در لیست سیاه FATF عامل افشای اطلاعات کشور است
- علی شمخانی: ایران برای توافق متوازن آمده، نه تسلیم
- مرگ تلخ ۲ قاضی کهگیلویه و بویراحمدی در یک تصادف
- احمد خاتمی: امکان مذاکره بر سر غنی سازی، فعالیتهای موشکی و حضور منطقهای ایران وجود ندارد
- چین سفارش هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرد
- بانک سپه هک نشده بلکه داده ها سرقت شده است
- فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن شرارتی در سر داشته باشد ارتش سر را از بدن او جدا می کند
- حسین مرعشی: مطمئن باشید ایران لیبی نمیشود/ ایران رهبری هوشمندی دارد
- محمد اسلامی: آژانس بین المللی انرژی اتمی بی طرف باشد
شرکت «تراورس» در آستانه بازگشت به راه آهن است
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به لزوم بازگشت شرکت تراورس به راه آهن، بر تعیین حسابدار ویژه جهت بررسی عملکرد گذشته مالی این شرکت در راستای رعایت عدالت و انصاف در جهت حفظ حقالناس و منافع ملی کشور تاکید کرد.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، میعاد صالحی با تأکید بر برگزاری دو نشست مفصل با حضور معاونان و مدیران کل راه آهن و مدیرعامل و هیات مدیره شرکت مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) عنوان کرد: طی جلسات برگزار شده مشخص شد که متاسفانه در گزارشهای واصله، بیانضباطی و پیچیدگیهای خاصی در عملکرد مالی شرکت تراورس از سوی بازرسان و حسابرسان قانونی گزارش شده است که لازم است تمامی این موارد شفاف سازی شوند.
صالحی با یادآوری اینکه شرکت تراورس در سال ۱۳۷۱ از سوی شرکت راه آهن تاسیس و در سال ۱۳۸۹ در فرآیند خصوصی سازی شرکتهای دولتی، به بخش خصوصی واگذار شد، ادامه داد: این شرکت در سال اخیر با حکم دادگاه به راهآهن واگذار شد و متاسفانه طی ۱۰ سال اتفاقاتی برای مدیریت و عملکرد این شرکت رخ داده است که غیرقابل پذیرش است.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هماکنون شرکت تراورس همچون فرزند تضعیفشده و آسیبدیده در آستانه بازگشت به خانواده خود است، تاکید کرد: لازم است تا با حسابرسی ویژه کاملا مشخص شود طی این مدت چه اتفاقاتی برای شرکت تراورس رخ داده و شرکت راه آهن در چه وضعیت و شرایطی تراورس را تحویل میگیرد.
متأسفانه به دفعات از بانکهای مختلف وام گرفته شده و پولش وارد شرکت نشده و به دلیل عدم بازپرداخت این وامها، عدم پرداخت بیمه و عدم پرداخت مالیات، حسابهای اصلی شرکت مدتهاست که از سوی دستگاههای مختلف مسدود شده است. این تنوع در تخلف و بیانضباطیهای مالی، شائبههای مختلفی را به ذهن متبادر میکند که باید به فوریت اصلاح شود.
همچنین صالحی در صفحه توئیتر خود عنوان کرد:
«در مجمع #تراورس حقیقتا دلم سوخت که در فرآیند اختصاصیسازی! این شرکت با قویترین تجهیزات و متخصصین ساخت ریلی، موجب تباهی آن شدند درحالیکه در این مدت بسیاری از کشورها در توسعه شبکه ریلی فرسنگها جلوتر رفتند.
در فجر انقلاب این فرزند در آستانه بازگشت است و به لطف خدا آن را احیا میکنیم.»