کد خبر: ۶۲۵۱
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
ترانزیت بار ریلی کشور با دو برابر شدن نسبت به سال قبل، رکورد تاریخ ۱۰۰ ساله راه‌آهن را شکست.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ترانزیت بار ریلی کشور با دو برابر شدن نسبت به سال قبل، رکورد تاریخ ۱۰۰ ساله راه‌آهن را شکست.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از صدا و سیما، سید میعاد صالحی گفت: با تلاش‌های شبانه روزی و عملیاتی کردن تفاهم نامه‌های قبلی با کشور‌های همسایه از جمله ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان، روسیه و پاکستان، ترانزیت بار ریلی کشور با یک جهش بلند و دو برابر شدن نسبت به سال قبل، در پایان بهمن ماه از مرز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گذشت و رکورد تاریخ راه آهن را شکست.

رکورد ۱۰۰ ساله ترانزیت ریلی شکسته شد

وی افزود: در موضوع صادرات بار از مرز‌های ریلی هم از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن عبور کردیم و امروز از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن عبور کردیم و امیدواریم تا پایان سال هر‬ روز این رکورد را جابجا کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات راه آهن در تامین لکوموتیو و واگن برای توسعه ترانزیت افزود: امیدواریم ضمن جبران عقب‌ماندگی چندین ساله، با افزایش لکوموتیو و تلاش همکاران، در سال آینده رکورد حمل بار داخلی و مسافر را نیز جابجا کنیم.

وی افزود: یکی از گلوگاه‌های راه آهن بروز رسانی حوزه ناوگان و تامین لکوموتیو است که امیدواریم با مساعدت دولت بر این مشکل غلبه کنیم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر