کد خبر: ۵۹۲۲
۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
رئیس سازمان توسعه و تجارت:
رئیس سازمان توسعه و تجارت گفت: امسال رایزنان اقتصادی را از پنج نفر به ده نفر رساندیم، اما با بودجه سال آینده در تلاشیم که به ۳۰ کشور از جمله امارات رایزن اقتصادی اعزام کنیم.

رئیس سازمان توسعه و تجارت از اعزام رایزن اقتصادی به کشور امارات در سال آینده خبر داد و گفت: امسال رایزنان اقتصادی را از پنج نفر به ده نفر رساندیم، اما با بودجه سال آینده در تلاشیم که به ۳۰ کشور از جمله امارات رایزن اقتصادی اعزام کنیم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از اتاق بازرگانی ایران و امارات، علیرضا پیمان پاک در جلسه دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: یک رایزن اقتصادی به تنهایی نمی‌تواند جهش جدیدی برای توسعه صادرات ایجاد کند بلکه توجه به ویژه ما به بخش خصوصی است.

ما در تلاشیم تا برای رایزن‌های اقتصادی و مراکز تجاری احداث شده در کشور‌های مختلف استانداردی را بر اساس معیار‌ها و استاندارد‌های جهانی مدلی را تعریف و آن‌ها را ارزیابی کنیم که بر این اساس دسته بندی و به آن‌ها امتیاز داده خواهد شد.

در تلاشیم به ۳۰ کشور رایزن اقتصادی اعزام کنیم

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به سفر اخیر خود به امارات برای حمایت از تجار و فعالان اقتصادی گفت: در سفر مذکور با شرکت‌های بزرگ مذاکراتی برای حل مشکلات حمل و نقل کشتیرانی و مبادلات مالی انجام دادیم که به زودی نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: در چند ماه اخیر با تعاملات ایجاد شده موفق به جذب ۳۰۰ میلیون سرمایه از سوی سرمایه گذاران اماراتی شده ایم که ظرف چهار تا پنج ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

پیمان بانک افزود: مساله اصلی درباره رایزن اقتصادی انتخاب درست افراد است و از آذرماه برای انتخاب افراد اقدام کرده ایم و هیچ توصیه‌ای نیز در این باره نمی‌پذیریم.

وی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی رایزن اقتصادی در امارات متحده عربی مستقر خواهد شد، گفت: با توجه به تامین بودجه اعزام رایزنان اقتصادی در سال ۱۴۰۱ما قادریم از ابتدای سال رایزن اقتصادی را در امارات مستقر کنیم، ولی در این کار عجله‌ای نداریم، زیرا انتخاب فرد کارآمد برای ما مهمتر است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر