کد خبر: ۵۹۷۸
۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «اگر ایران از خود جدیت نشان دهد باید بتوانیم طی روز‌های آینده به توافق برسیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام دستیابی به «پیشرفت‌های ماهوی» در جریان مذاکرات وین برای احیای برجام گفت در صورتی که ایران از خود «جدیت» نشان دهد امکان توافق با تهران طی روز‌های آینده وجود دارد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، به گزارش خبرگزاری فرانسه سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده درباره روند مذاکرات با ایران در وین گفت: «طی یک هفته اخیر پیشرفت‌های ماهوی به دست آمده است.»

وی با این حال تاکید کرد که تا زمانی که درباره «کوچکترین جزئیات» توافق صورت نگرفته توافقی در «بُعد کلی» هم به دست نیامده است.

آمریکا: اگر ایران جدیت نشان دهد توافق طی روز‌های آینده ممکن است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ضمن پرهیز از اشاره به موارد مورد اختلاف در مذاکرات وین اظهار داشت: «اگر ایران از خود جدیت نشان دهد باید بتوانیم طی روز‌های آینده به توافق برسیم.»

وی هشدار داد که هرگونه تاخیری که «بسیار فراتر» از این جدول زمانی باشد «به شدت» احتمال دستیابی به توافق را زیر سئوال می‌برد.

ایران و آمریکا به طور غیرمستقیم در گفتگو‌های وین در حال مذاکره بر سر احیای برجام، پایبندی مجدد تهران به تعهداتش در این توافق و لغو تحریم‌های وضع شده از سوی واشنگتن هستند.

سعید خطیب‌ زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز پنجشنبه در واکنش به گزارش‌های منتشر شده درباره مفاد توافق احتمالی بر سر احیای برجام در صفحه توئیتر خود نوشت که انتشار «اخبار جعلی تحت عنوان گزارش‌دهی» کار «خطرناکی» است.

توئیت سعید خطیب‌ زاده واکنشی به گزارش خبرگزاری رویترز است که در آن به دستیابی به توافق با تهران بر سر تعلیق غنی‌سازی اورانیوم با غلظت بیش از پنج درصد اشاره شده بود.

بنا به همین گزارش آزادسازی حدود هفت میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود‌شده ایران در کره‌جنوبی و آزادی «زندانیان غربی» در ایران از مراحل بعدی متن توافق بیست و چند صفحه‌ای است

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر