کد خبر: ۶۶۱۳
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
آمریکا به روسیه اعلام کرده درخواست خود در مذاکرات وین را ظرف یک هفته پس بگیرد در غیر این صورت آمریکا برای توافقی جایگزین با ایران تلاش می‌کند.

یک روز پس از هشدار سه کشور اروپایی به روسیه، وال‌ استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا از تعیین ضرب الاجل یک هفته‌ای به روسیه برای پس گرفتن درخواست‌اش در مذاکرات وین خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز، یکی از گزینه‌های مطرح شده درباره سرنوشت مذاکرات وین کنار گذاشتن روسیه از مذاکرات است.

بر اساس گزارش وال‌ استریت ژورنال، واشینگتن به مسکو اعلام کرده درخواست خود در مذاکرات وین را ظرف یک هفته پس بگیرد در غیر این صورت آمریکا برای توافقی جایگزین با ایران تلاش می‌کند.

ضرب‌الاجل آمریکا به روسیه برای پس گرفتن درخواستش در مذاکرات وین

این مقام آمریکایی توافق را در دسترس خوانده و درخواست‌های روسیه را جدی‌ترین مانع برای دستیابی به آن دانسته است.

یک هفته پس از خواسته روسیه از آمریکا برای تاثیر نپذیرفتن توافق جدید از تحریم‌های آمریکا به دلیل حمله به اوکراین، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، و معاون او انریکه مورا روز جمعه ۲۰ اسفند اعلام کردند به دلیل «عوامل بیرونی» مذاکرات وین موقتا متوقف می‌شود.

ساعاتی بعد یک دیپلمات اروپایی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد اگر روسیه به این گروگان‌گیری ادامه دهد باید به گزینه‌های دیگر اندیشید.

یک روز بعد نیز فرانسه، بریتانیا و آلمان، در بیانیه‌ای اعلام کردند: «هیچ کشوری نباید به دنبال بهره‌برداری از مذاکرات احیای برجام برای اخذ تضمین‌های مستقل از توافق اتمی با ایران باشد.»

با این حال میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین، گفت وقفه در مذاکرات ارتباطی با روسیه ندارد و «بازیگران دیگری هستند که به زمان بیشتری نیاز دارند».

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر