کد خبر: ۶۲۳۸
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
مناطق آزاد به معافیت‌های گمرگی و مالیاتی شناخته می‌شود و جذب سرمایه می‌کند که متاسفانه به هر دوی این‌ها خدشه وارد شده و باز در مجلس به دنبال این هستند که محدودیت‌های بیشتری برای این مناطق اعمال کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس اشاره کرد و گفت: درخواست ما از مجلس این است که مشوق‌های لازم برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد را محدود نکند.

به گزارش اکوپل نیوز، سعید محمد روز یکشنبه در فرودگاه سنندج و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مناطق آزاد به معافیت‌های گمرگی و مالیاتی شناخته می‌شود و جذب سرمایه می‌کند که متاسفانه به هر دوی این‌ها خدشه وارد شده و باز در مجلس به دنبال این هستند که محدودیت‌های بیشتری برای این مناطق اعمال کنند.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم نمایندگان را در این مورد توجیه کنیم، افزود: خواهش ما این است که نمایندگان با دید منطقی و کارشناسی حرکت کنند و گرنه موجب فرار سرمایه به کشور‌های اطراف خواهیم شد.

سعید محمد: مجلس مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد را محدود نکند

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری -صنعتی و ویژه اقتصادی یادآور شد: ابتدای امسال هفت منطقه آزاد جدید توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ و دولت موظف شد این مناطق را راه اندازی کند و یکی از این مناطق که ظرفیت بالایی هم دارد، منطقه آزاد بانه و مریوان در کردستان است.

محمد با اشاره به وسعت ۲ هزار هکتاری مناطق آزاد بانه و سه هزار و ۵۰۰ هکتاری این منطقه در مریوان، اضافه کرد: مرز باشماق یکی از مرز‌های بسیار فعال بوده و هم ترانزیت و حجم تجارت بسیار خوبی دارد.

وی منطقه سیرانبند بانه را نیز دارای امکان توسعه و ارتقا دانست و گفت: به دنبال این هستیم با ایجاد منطقه آزاد در این محدوده بتوانیم حجم تجارت را بالاتر ببریم تا به تولید، اشتغالزایی و رونق صادرات کمک کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری -صنعتی و ویژه اقتصادی ادامه داد: از سرمایه گذاران داخلی و خارجی به ویژه در عراق دعوت می‌کنیم در منطقه آزاد بانه و مریوان سرمایه گذاری کنند، ضمن اینکه جلساتی در این سفر با آنان خواهیم داشت و آینده خوبی برای منطقه به ویژه بانه و مریوان پیش بینی می‌کنیم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر