کد خبر: ۶۵۳۳
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
تا پایان امسال بیش از ۴.۶ میلیارد دلار تا وصول درآمد‌های حاصل از گاز را خواهیم داشت این رقم در سال گذشته یک میلیارد و ۲۷ میلیون دلار بوده است.

وزیر نفت گفت: تا پایان امسال وصول درآمد‌های حاصل از صادرات گاز به بیش از ۴.۶ میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از صدا و سیما، جواد اوجی با اشاره به اینکه امسال وصول درآمد‌های گازی ۴ برابر شده است افزود: تا پایان امسال بیش از ۴.۶ میلیارد دلار تا وصول درآمد‌های حاصل از گاز را خواهیم داشت این رقم در سال گذشته یک میلیارد و ۲۷ میلیون دلار بوده که این تفاوت درآمد نشان دهنده رشد ۴ برابری وصول درآمد‌های امسال نسبت به سال گذشته است.

وزیر نفت: ۴.۶ میلیارد دلار از درآمد‌های صادرات گاز وصول شد

وی با بیان اینکه در حوزه گاز بخشی از بدهی سنوات گذشته را وصول کردیم ادامه داد: امسال هم میزان صادرات گاز به کشور‌های همسایه که در قرارداد گازی داشتیم، افزایش پیدا کرده است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در حوزه محصولات پتروشیمی هم در دو هفته آینده بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار به سامانه نیمایی عرضه خواهیم کرد که این رقم در سال گذشته ۶.۴ میلیارد دلار بوده است این افزایش هم در میزان حجمی محصولات پتروشیمی و هم حجم هم وزن و از بعد قیمتی نیز افزایش چشمگیری داشته که وصول خیلی خوبی رقم خورده است.

اوجی با بیان اینکه امسال وصول درآمد‌های حاصل از صادرات نفت دو و نیم برابر شده است گفت: افزایش وصول درآمد‌ها دست مذاکره‌کنندگان کشور را در مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین باز گذاشته است.

وزیر نفت توافق احتمالی در وین را موجب گشایش در کشور دانست و افزود: با توجه به شرایط بین‌المللی مشخص نیست که گشایش‌ها چقدر ادامه داشته باشد بنابراین گشایش‌های بین المللی نباید جایگزین فرصت‌های داخلی شود به خصوص اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه انرژی ایجاد شده است.

اوجی گفت: تا پایان امسال وصول درآمد‌های حاصل از نفت خام، میعانات گازی، درآمد‌های حاصل از صادرات گاز و فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی نزدیک به دو نیم بر ابر سال گذشته شده است.

وزیر نفت ادامه داد: در دولت سیزدهم، درآمد‌های حاصل از فروش نفت خام و گاز و همچنین در صادرات گازی و فراورده‌های نفتی را وصول کردیم که بخش زیادی از ارز کشور از این مسیر تامین شده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر