کد خبر: ۶۳۷۶
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
به جرأت می‌گویم که نزدیک به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز‌های مشعل طی یک تا دو سال آینده جمع‌آوری و با فرآورش در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تبدیل می‌شود.

وزیر نفت گفت: به جرأت می‌گویم که نزدیک به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز‌های مشعل طی یک تا دو سال آینده جمع‌آوری و به خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تبدیل می‌شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از شانا، جواد اوجی درباره قرارداد‌های جمع‌آوری گاز‌های مشعل که امروز میان شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و شرکت‌های داخلی امضا شد، اظهار کرد: متأسفانه هم اکنون حدود ۴۰ میلیون مترمکعب و نزدیک به ۲ فاز پارس جنوبی گاز‌های مشعل در کشور می‌سوزد که بیشتر مربوط به گاز‌های میدان‌های نفتی در حال تولید در استان خوزستان است.

وزیر نفت: ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز‌های مشعل طی ۲ سال آینده جمع آوری می‌شود

وی با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت نفت دولت سیزدهم برای جمع‌آوری و تعیین تکلیف گاز‌های همراه نفت، در مورد هشت قرارداد طرح جمع‌آوری گاز‌های مشعل که امروز شرکت پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به‌ عنوان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های فرآورش گاز منعقد کرد، افزود: این قرارداد‌ها به ارزش ۴۷۰ میلیون یورو همسو با اجرای طرح جمع‌آوری گاز‌های مشعل شرق کارون که بیشتر متعلق به مناطق نفت‌خیز جنوب است، انجام شد.

وزیر نفت، تأمین خوراک را از دغدغه‌های فعالان صنعت پتروشیمی عنوان کرد و گفت: به جرأت می‌گویم که نزدیک به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز‌های مشعل طی یک تا دو سال آینده جمع‌آوری و با فرآورش در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تبدیل می‌شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر