کد خبر: ۵۸۳۷
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته و همکاری بین بخش‌های مرتبط هیچ مشکلی در تامین سوخت نیروگاه‌ها و صنایع در زمستان سال جاری بوجود نیامده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به وجود چند مگاپروژه در صنعت پالایش گفت: برای اجرای این مگاپرو‍ژه‌ها در قالب کنسرسیوم از ظرفیت تمامی بانک‌ها استفاده خواهد شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، جلیل سالاری در مراسم امضای تفاهمنامه سه جانبه به منظور نوسازی و تقویت ناوگان سوخت رسانی جاده‌ای تصریح کرد: در سال جاری یک میلیارد سوخت مایع بیشتر نسبت به سال گذشته به نیروگاه‌ها علی رغم سختی شرایط ارسال شده است.

سالاری گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته و همکاری بین بخش‌های مرتبط هیچ مشکلی در تامین سوخت نیروگاه‌ها و صنایع در زمستان سال جاری بوجود نیامده است.

در سال جاری مشکلی در تامین سوخت نیروگاه‌ها و صنایع بوجود نیامده است

وی همچنین درخصوص ال پی جی تاکید کرد: نحوه سیاست گذاری در حوزه ال پی جی را مشخص کرده ایم تا با توجه به قیمت‌های بازار‌های جهانی، این محصول به سمت خوراک پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش هدایت شود.

به گفته معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش درحال حاضر در عرصه خودروسازی شرکت‌هایی وجود دارند که می‌توانند درتراز جهانی استاندار‌های ایمنی و HSE نیاز بازار داخلی را تامین کنند.

وی ضمن قدردانی از بانک ملت برای اجرایی شدن این تفاهم نامه افزود: سن ناوگان حمل و نقل جاده‌ای باید با اجرای طرح‌های نوسازی به کمتر از ۱۰-۱۵ سال برسد.

سالاری تاکید کرد: تلاش براین مبناست تا درقالب کنسرسیوم از ظرفیت‌های تمامی بانک‌ها برای توسعه صنعت پالایش و اجرای مگاپروژه‌ها استفاده شود.

وی افزود: در حوزه سیاست‌گذاری در بخش بهینه‌سازی مصرف انرژی، در طرح جامع حمل و نقل مسئولیت‌هایی به‌ عهده ما گذاشته شده است که یکی از مهمترین این موارد، ترکیب سبد سوخت حمل و نقل است که خوشبختانه اقدام‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با بیان اینکه در زمینه نوسازی ناوگان نیز ما از اعطای تسهیلات استفاده کردیم، گفت: بر اساس سیاست‌های اصل ۴۴ برای توسعه این بخش باید از الگو‌های دیگری نظیر الگوی ساخت و خودگردانی، الگوی ساخت و تحویل، الگوی ساخت و اجاره، الگوی ساخت و مالکیت و الگو‌هایی مانند ساخت و انحصار مدت‌دار به‌منظور تجهیز ناوگان حمل و نقل استفاده شود.

وی تاکید کرد: نگاه ما این است که یک سیستم حمل و نقل کارا، در دسترس و ایمن شکل بگیرد و به لحاظ محیط زیستی نیز اقتصادی سبز و با صرفه باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تصریح کرد: در این راستا درحوزه سیاستگذاری بهینه سازی مصرف انرژی، سبد چرخه حمل و نقل را تعریف کرده ایم که بخشی از آن شبکه ریلی، خطوط و بخش دیگر حمل و نقل جاده‌ای است، در جهت توسعه خطوط لوله تفاهم نامه‌هایی نیز دردستور کار و امضا می‌باشد.

گفتنی است، تفاهم‎نامه‌ای سه جانبه با هدف نوسازی و تقویت ناوگان سوخت‌رسانی جاده‌ای، ظهر امروز (۲۳ بهمن ماه) بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، بانک ملت، شرکت دنیای ماموت و رخش خودرو دیزل با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر