کد خبر: ۵۸۳۳
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
کرامت ویس کرمی:
بخش اعظم سوخت رسانی به اقصی نقاط کشور بصورت شبانه روزی با حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود و طی آن ۲۱۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی انتقال داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه بین بانک عامل و شرکت‌های خودروساز با اشاره به جایگاه مهم و کلیدی ناوگان در زیرساخت‌های اقتصادی کشور گفت: از ظرفیت داخلی برای تقویت ناوگان سوخت رسانی جاده‌ای استفاده می‌شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، کرامت ویس کرمی تصریح کرد: صنعت ناوگان حمل و نقل سوخت رسانی یکی از کلیدی‌ترین بخش‌هایی است که از دیرباز مورد توجه بوده است.

به گفته ویس کرمی بخش اعظم سوخت رسانی به اقصی نقاط کشور با حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود، این درحالی است که ۲۱۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی بصورت شبانه روزی انتقال داده می‌شود.

روزانه ۲۱۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در کشور جا به جا می‌شود

ویس کرمی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶ هزار مسیر سوخت رسانی در کشور وجود را دارد، افزود: هم اکنون ۱۳ هزار ناوگان وجود دارد که از این رقم ۱۰۵۰۰ دستگاه تریلی، ۱۵۰۰ نفتکش ده چرخ و ۱۰۰۰ دستگاه شش چرخ می‌باشد.

وی تصریح کرد: از مهمترین اقداماتی که در دولت سیزدهم برای تقویت اقتصاد ضعیف شده این بخش انجام گرفت افزایش کرایه حمل و نقل جاده‌ای بوده است که این ضعف طی دو سه سال اخیر حادثه گشته بود.

ویس‌کرمی در ادامه به سرمای هوا در زمستان امسال اشاره کرد و گفت: با این حال سوخت‌رسانی در هیچ بخشی از کشور مشکل نداشت و تامین سوخت مایع پایدار بود.

وی تاکید کرد: تعدادی از مجموعه ناوگان تعهد کار با شرکت داشته باشند و به مرور به افراد واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی به نوسازی چهار هزار دستگاه تریلی با تفاهم با بانک ملت اشاره کرد و افزود: در اجرای این تفاهم نامه از ظرفیت داخلی استفاده خواهد شد.

پیگیری‌های متوالی شرکت ملی پالایش و پخش

مدیرعامل شرکت دنیای ماموت نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت این تفاهمنامه افزود: برای تحقق این مهم از سوی شرکت ملی پالایش و پخش بعنوان متولی در راستای نوسازی ناوگان، پیگیری‌های متوالی صورت گرفت.

مومنی تصریح کرد: حوزه لجستیک و حمل و نقل سوخت رسانی جاده‌ای زیر ساخت توسعه اقتصاد هر کشوری محسوب می‌شود.

به گفته وی عزم انجام چنین فرآیندی بسیار مهم و ارزشمند تلقی می‌شود تا توزیع فرآورده‌های نفتی با استانداد و در شرایط ایمن صورت بگیرد.

کاهش آلایندگی‌ها درپی نوسازی ناوگان فرسوده

همچنین معاون مدیرعامل شرکت رخش خودرو دیزل در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه جانبه نوسازی و تقویت ناوگان سوخت‌رسانی جاده‌ای کشور تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل کشور صنعتی فرسوده است باید حمایت همه جانبه از سوی نهاد‌ها و وزارتخانه‌های ذی ربط برای ارتقا این ناوگان صورت بگیرد.

زنوزی بیان کرد: نوسازی ناوگان فرسوده هم به لحاظ اقتصادی و هم مسائل زیست محیطی و کاهش آلایندگی‌ها می‌تواند نتایج خوبی را به همراه بیاورد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر