کد خبر: ۶۵۳۵
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸
فرمانده فضایی سپاه:
سردار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه گفت: ماهواره نور ۲ به صورت کاملا سالم به مدار تزریق شده است.

فرمانده فضایی سپاه گفت: ماهواره نور ۲ به صورت کاملا سالم به مدار تزریق شده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، سردار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه ماهواره نور ۲ به صورت کاملا سالم به مدار تزریق شده است، گفت: قبل از این برنامه و بر اساس آخرین گزارشی که از مرکز کنترل ماهواره دریافت کردم، ماهواره هم‌اکنون از جنوب ایران از دریای عمان در حال حرکت به سمت شمال ایران است و ساعت ۱۰ می‌رسد به جنوب روسیه و ساعت ۱۱ از آمریکای شمالی رد می‌شود.

ماهواره نور ۲ سالم به مدار تزریق شد

وی با بیان اینکه ماهواره بر قاصد این قابلیت را داشت که ماهواره را در ارتفاع بالاتر هم قرار دهد، عنوان کرد: ماهواره سنجشی اطلاعات بصری جمع آوری می‌کند و این اطلاعات کاملا عمومی است و کاربرد‌های مختلفی دارد از جمله آن‌ها در حوزه دفاعی شناسایی اهداف و تحرکات دشمن است و در حوزه‌های غیرنظامی در بخش‌های کشاورزی و یا بلایای طبیعی کاربرد دارد.

سردار جعفرآبادی در تشریح ویژگی‌های ماهواره نور ۲ گفت: در حوزه دقت تصویربرداری و دقت تفکیک عکس، ماهواره نور ۲ بهتر از نور ۱ است؛ همچنین در حوزه سنسور‌های سیگنالی ما از سنسور‌های پیشرفته‌تری در این ماهواره استفاده کرده‌ایم.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه در خصوص توسعه پرتاب‌گر‌ها و ماهواره‌بر‌ها نیز اظهار داشت: آغاز راه ما با قاصد بود، در گام‌های بعدی سراغ موتور‌های بزرگتری می‌رویم و به ماهواره‌بری با قدرت بیشتری دست پیدا خواهیم کرد. ما، چون در آغاز راه فضایی هستیم، اشکالی ندارد ماهواره بر‌های مختلف را تست کنیم و در ادامه راه بده بستان موتور و زیرسیستم داشته باشیم تا این‌ها تجمیع شوند و به ماهواره‌بر‌های ثابتی برسیم.

وی تاکید کرد: نقشه راه این است که به موتور‌های فضایی با قابلیت اطمینان بالا برسیم و بعد از این موتور‌ها بر اساس ماموریتی که تعریف می‌شود استفاده کنیم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر