کد خبر: ۶۵۹۱
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۳
وزیر کشور:
انتظار حل همه مشکلات توسط دولت مرکزی باقی مانده از تفکر شکل گرفته در دوران رژیم پهلوی است و رسوبات فکری این تفکر هنوز در لایه‌های مختلف کشور دیده می‌شود.

وزیر کشور با اشتباه خواندن این تصور و احساس که حتما باید همه مسایل کشور با درآمد‌های نفتی و توسط دولت مرکزی ساماندهی شود، گفت: باید رویکرد توسعه در نقاط مختلف کشور به شکل خلاقانه و با استفاده از ظرفیت‌های درون استانی انجام شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی در نشست مشترک با کانون‌های کارآفرینی و نخبگان کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد؛ گفت: کار‌های بزرگ و تحولی با هم افزایی ظرفیت‌ها اعم از دانشگاهها، حوزه‌های فناوری، کارآفرینی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور نیازمند رویکرد جهشی هستیم؛ اظهار داشت: شرط این کار شناسایی خوب ظرفیت ها، و معماری متناسب آن است.

رسوبات فکری دوران پهلوی هنوز در لایه‌های مختلف کشور دیده می‌شود

وزیر کشور تصریح کرد: وقتی به مسائل اصلی کشور نگاه می‌کنیم فقدان این مساله راهبردی که هر مجموعه‌ای بایستی خودش به صورت ابتکاری و خلاقانه مسائل و خواسته هایش را مدیریت کند؛ دیده می‌شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: امروز استان‌های کشور از ظرفیت‌های بسیار بالا در حوزه منابع طبیعی، نیروی انسانی کارآمد برخوردارند، اما توسعه استان‌ها به صورت مطلوب و مورد انتظار هنوز تحقق نیافته است.

وی با بیان اینکه انتظار حل همه مشکلات توسط دولت مرکزی باقی مانده از تفکر شکل گرفته در دوران رژیم پهلوی است؛ گفت: رسوبات فکری این تفکر هنوز در لایه‌های مختلف کشور دیده می‌شود که باید این تفکر به سمت نگرش جهادی و جهشی سوق یابد.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید در نظر داشته باشیم که بزرگترین دارایی، داشته هایمان است؛ گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بار‌ها به این مساله اشاره داشته اند که وابستگی به نفت و عدم توجه به سایر ظرفیت‌های اقتصادی کشور چه مشکلاتی به بار آورده که ضرورت دارد امروز با نگاه دانش بنیانی به سمت شکوفاسازی همه ظرفیت‌های کشور برویم.

وحیدی گفت: وزارت کشور به دنبال شکل دادن به رویکرد و تفکر خود شکوفا سازی و خلاقیت محوری است و باید همه ظرفیت‌های کشور اعم از منابع طبیعی و انسانی به هم متصل و قفل شود.

وزیر کشور همچنین گفت: بسیج ظرفیت‌ها و قرار گرفتن آن در مسیر صحیح موجب جهش در توسعه کشور می‌شود.

وی در ادامه گفت: با تفکر دانش بنیانی و استفاده از ظرفیت‌های علمی نخبگان می‌توانیم بر بخش قابل توجهی از مسائل کشور در حوزه پسماند، مدیریت مصرف سوخت و استفاده بهینه از منابع آبی فائق آییم.

وحید‌ی خاطرنشان کرد: کانون‌های کارآفرینی و مجموعه نخبگان کشور ایده‌های خود را در اختیار استانداران قرار دهند و استانداران به عنوان مسئولان اصلی توسعه علم و فناوری برای تولید ثروت در کشور باید در تعامل هدفدار با نخبگان و کارآفرینان حرکت کنند.

وی همچنین گفت: استانداران برای تحقق اهداف توسعه‌ای استان‌ها باید با استفاده از ظرفیت‌های کارآفرینی و علمی برنامه ریزی کنند.

گزارش خطا
برچسب ها: احمد وحیدی
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر