کد خبر: ۷۰۸۰
۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
آمریکا با حمایت از گروهک تروریستی در پی ناامن سازی فضا برای ایران بودند، اما همه آن‌ها به شکست انجامیده است.

رئیس شورای امنیت کشور با بیان اینکه تغییر دولت در آمریکا تفاوتی در رویکرد خصمانه علیه ایران ایجاد نکرد، گفت: آن‌ها با حمایت از گروهک تروریستی در پی ناامن سازی فضا برای ایران بودند، اما همه آن‌ها به شکست انجامیده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی عصر سه شنبه در نشست شورای اداری استان تهران، با اشاره به مسئولیت بزرگ و سنگینی مسئولان، افزود: باید با اراده قوی و مسنجم به جلو حرکت کنیم.

وی به شرایط سخت اقتصادی سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و ادامه داد: دولت جدید در شرایطی در سال ۱۴۰۰ شروع به فعالیت کرد که نگرانی‌های مختلفی در حوزه‌های اقتصادی و کسری بودجه که از ۴۰۰ هزار میلیارد تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شد، وجود داشت و از سوی دیگر تلاش‌های دشمن بی وقفه برای ضربه زدن به اقتصاد کشور ادامه داشت.

وزیر کشور با بیان اینکه امروز دشمن به سمت حملات ترکیبی اعم از جنگ اقتصادی، حقوقی، فرهنگی و اطلاعاتی روی آورده است؛ گفت: به صورت مشخص برای ایجاد گسست‌های قومی، مذهبی در ایران برنامه ریزی دارند.

احمد وحیدی: توطئه دشمن در ناامن سازی ایران شکست خورد

وحیدی اضافه کرد: در چنین شرایطی دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی با گفتمان انقلابی روی کار آمد که کاملا با محاسبات دشمن مغایر بود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ایران، اصولا چنین دولتی را بر نمی‌تابیدند و البته باید گفت که هیچ کسی را در جمهوری اسلامی بر نمی‌تابند، اما درجاتش متفاوت است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه برنامه ریزی‌ها و توطئه‌های دشمن با هدف به تسلیم کشاندن جمهوری اسلامی در مقیاس منطقه‌ای و بین المللی بوده است؛ عنوان کرد: لازمه و مقدمه تسلیم در عرصه منطقه‌ای و بین المللی، عرصه ملی است و در این خصوص تلاش داشتند بر مطالبات مقبول اجتماعی اقشار جامعه سوار شوند تا اینگونه جلوه داده شود که مردم احیانا از انقلاب خسته شده اند.

وحیدی گفت: حرفی که در نهایت گفته شد این بود که ما در فشار حداکثری به ایران شکست مفتضحانه خوردیم. این جمله را نباید دست کم گرفت چرا که توسط کسانی گفته شده که اولا مسئول هستند و از سوی دیگر به دنبال اعمال فشار و تحریم علیه ملت ایرانند.

وی افزود: این عبارت نشان می‌دهد که دشمن چگونه در عمق راهبردی در برابر ملت ایران شکست خورده است.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود به اقدامات انجام شده در دولت مردمی پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته نه تنها همه کار‌های پیش‌بینی شده محقق شد بلکه تعهدات و وعده‌های اعلامی در سفر‌های استانی که کار فوق العاده و ارزشمندی توسط ریاست محترم جمهوری بود، عملیاتی شد.

وحیدی از افزایش امید در مردم سخن گفت و یادآور شد: یکی از این نمونه‌ها افزایش ۵۳ درصدی مسافرت‌های تعطیلات نوروز بود که خود گویای شور و نشاط اجتماعی در میان عزیز کشورمان است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با رویکرد تلاش به دنبال حل مشکلات مردم است؛ گفت: ریاست محترم جمهوری لحظه‌ای از تلاش و کوشش برای پیشبرد مسائل کشور دست بر نمی‌دارد و در همه صحنه‌ها حضور دارد.

این عضو دولت مردمی و عدالت محور اضافه کرد: مشخصه دوم دولت سیزدهم، اخلاص و کار برای خدا و خلق خدا است و براساس آموزه‌های دینی بعد از ایمان به خدا هیچ کاری ارزشمند‌تر از خدمت به خلق نیست.

وحیدی خاطر نشان کرد: مساله مهم دیگری که باید بدان بسیار توجه شود؛ علم و دانش است و مطابق دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی باید نگاه علمی به همه کار‌ها داشته باشیم و این امر باعث توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور می‌شود.

وی گفت: باید رویکرد دانش بنیانی و علمی، محور همه برنامه ریزی‌ها باشد که دنباله این رویکرد، اشتغال آفرینی و تولید ثروت است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وزیر کشور افزود: در این عرصه مسئولان به خصوص استانداران در استان‌ها مسئولیت سنگینی در اجرایی شدن هر چه کامل‌تر فرمان رهبری معظم انقلاب اسلامی دارند و باید با رویکرد دانش بنیانی بتوانیم تحولی جدی در اشتغال و تولید ایجاد کنیم.

وحیدی به موضوعات فرهنگی هم اشاره کرد و گفت: به شکل جدی دشمن در تلاش برای تعمیق ناهنجاری‌های فرهنگی در جامعه ایرانی است و راه برخورد با جمهوری اسلامی ایران را در مسائل اجتماعی و فرهنگی می‌داند.

وی اظهار کرد: مسئولان و استانداران باید با همت و تدبیر، ضوابط و هنجار‌های اجتماعی را در همه محیط‌ها به صورت جدی رعایت کنند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر