کد خبر: ۷۱۱۵
۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
تروریسم منطقه‌ای و تکفیری، زاییده نگاه استکباری است که تلاش دارد رابطه ایران با کشور‌های همسایه را تخریب کند.

وزیر کشور حمله تروریستی منجر به شهادت یک روحانی در صحن مطهر رضوی (ع) را محکوم کرد و گفت: تروریسم منطقه‌ای و تکفیری، زاییده نگاه استکباری است که تلاش دارد رابطه ایران با کشور‌های همسایه را تخریب کند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این حادثه، یک عملیات تروریستی شنیع بود که علیه سه تن از افراد مجاهد، پرتلاش و خدمتگزار مردم اتفاق افتاد که به شدت آن را محکوم می‌کنیم.

وی ادامه داد: شهادت این شهید بزرگوار را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم و بستگان این شهید، تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم و برای دو مجروح دیگر این حادثه، آرزوی سلامتی عاجل داریم.

وزیر کشور: استکبار جهانی در قالب تروریسم تکفیری در پی تخریب رابطه ایران و همسایگان است

وزیر کشور اضافه کرد: این واقعه که بسیار واقعه زشت، تلخ و تروریستی بود، نشان از آن دارد که دشمن به دنبال ترویج تروریسم در منطقه است. تروریسم منطقه‌ای و تکفیری، زاییده نگاه استکباری است و آن‌ها داعش و گروه تروریستی دیگر را ایجاد کرده‌اند.

وحیدی تاکید کرد: آبشخور جریان فکری این گروه‌های تروریستی به شکل مستقیم یا غیر مستقیم همان جریان استکبار است.

وی درباره تلاش دشمن برای اختلاف افکنی بین مردم ایران و افغانستان هم اظهار کرد: بهترین جوانان افغانستان در مقابله با جریان تکفیری، جان خود را از دست داده اند.

رئیس شورای امنیت کشور خاطرنشان کرد: این حادثه تروریستی، به جایگاه ملت افغانستان شائبه‌ای وارد نمی‌کند. مردم ایران و افغانستان از یک سابقه تاریخی و تمدنی مشترک برخوردارند، اما دشمنان تلاش دارند که رابطه ایران و کشور‌های همسایه را مخدوش کنند.

وحیدی تصریح کرد: دشمن در پی آن است که ایران هراسی را در افغانستان و افغانستان هراسی را در ایران رواج دهند؛ اما حتما موفق نخواهند شد.

وی با یادآوری اینکه همه جریانات متعهد اهل سنت و افغانستانی، این جنایت تروریستی را محکوم کرده‌اند، گفت: ما قدردانی می‌کنیم و انتظار این است همه کسانی که حرفشان شنیده می‌شود، این ماجرا را محکوم کنند و وارد مبارزه جدی با این جریانات شوند.

وزیر کشور در عین حال اظهار کرد: البته از کشور‌های غربی و آمریکایی‌ها انتظار نداریم این حادثه را محکوم کنند چرا که خودشان موجد این جریانات هستند. اساسا همین محکوم نکردنشان هم نشان از خط فکری آن‌ها است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر