کد خبر: ۶۶۴۵
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
باید در محله‌های سراسر کشور خانواده‌های شهدا شناسایی و به عنوان کانون و سرچشمه تربیتی محل رجوع برای انتقال نگاه و تجارب به جامعه باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تجارب خانواده شهدا در امر تربیت فرزندانشان را مهم برشمرد و گفت: باید در محله‌های سراسر کشور خانواده‌های شهدا شناسایی و به عنوان کانون و سرچشمه تربیتی محل رجوع برای انتقال نگاه و تجارب به جامعه باشند تا با ارتقای وضع موجود از آسیب‌های اجتماعی کاسته شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، اصغر جهانگیر به همراه مدیران این معاونت با حضور در گلزار شهدای بهشت زهرا در روز بزرگداشت مقام شهدای انقلاب اسلامی با آن‌ها تجدید میثاق کرد.

جهانگیر ضمن ادای احترام به شهید آیت‌الله دکتر محمد بهشتی اولین رئیس قوه قضاییه به زیارت مزار شهیدان، رجائی، باهنر، لاجوردی، کچوئی و سرداران شهید ۸ سال دفاع مقدس رفت.

اصغر جهانگیر: انتقال تجارب و نگاه تربیتی خانواده شهدا موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در این مراسم گفت: وظیفه ما این است که خدمتگزار خانواده معظم شهدا و ایثارگران باشیم؛ چراکه این انقلاب مدیون رشادت‌های این عزیزان و خانواده‌هایشان است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ کسانی که ارزشی را آفریدند و به عنوان الگو شناخته شدند، از نفس و دغدغه‌های دنیایی خود گذشته و راه را برای آیندگان گشودند.

جهانگیر با اشاره به فرهنگ عاشورایی و انتظار در بین شیعیان به عنوان اصلی‌ترین تفکر عنوان کرد: کاری که امام‌حسین (ع) در روز عاشورا انجام داد مقدمات ظهور امام زمان (عج) را فراهم کرد.

بر همین اساس حفظ و بقای اسلام در گرو رشادت‌هایی بوده که در طول تاریخ همه آزادگان جهان انجام دادند تا امروز نهال دین در اختیار ما قرار گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری اظهار کرد: پاسداشت مقام کسانی که برای ارزش‌های اسلامی و اخلاقی تلاش کردند می‌تواند نسل آینده را از آسیب‌ها و لغزش‌ها بیمه کند.

وی افزود: متاسفانه در بردگی فرهنگی امروز، هر آنچه که در مدار اخلاق، چارچوب و قاعده حرکت می‌کند مورد هجمه بی‌هویت‌ها قرار می‌گیرد لذا وظیفه ما نسبت به گذشته در جامعه امروز بیشتر است، چراکه با گسترش و پیشرفت تکنولوژی در کنار فرصت‌هایی که فراهم کرده تهدیداتی هم به همراه دارد و اگر مراقبت نشود به ارزش‌های انسانی صدمه وارد می‌کند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر