کد خبر: ۶۵۵۲
۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
با آغاز فرایند ثبت نام جذب ویژه طلاب و برگزاری آزمون در اردیبهشت، از محل این سه اقدام ظرف یک تا دو سال آینده حداکثر ٣ هزار نفر به تعداد قضات اضافه خواهد شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: احکام ریالی ١١ هزار و ١٠٠ نفر از قضات سراسر کشور مبتنی بر جز یک بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ظرف ١٠ روز گذشته صادر شده است و از محل صدور احکام جدید حقوق آن‌ها ترمیم می‌شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از میزان، محمدباقر الفت در مراسم روز جوان ویژه قضات ستادی قوه قضاییه و دادگستری‌های استان تهران که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری و حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت اعیاد ماه شعبان بیان کرد: عدالت گستری، ظلم ستیزی و معاونت با مظلوم، رسم برازنده قضات است که به این اوصاف می‌بالند.

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه قضات با توجه به میزان حجم کاری و فعالیت در کانون مشکلات مراجعه کنندگان، خواسته یا ناخواسته درد رنج جامعه را به کانون خانواده متمرکز کرده و انتقال می‌دهند، اظهار کرد: تشکر از تلاش زحمات یکساله قضات در دادسرا‌ها و دادگاه، بازسازی روحیه و بالا بردن انگیزه آن‌ها را وظیفه و اقدام سازنده دستگاه قضا است و رئیس قوه قضاییه و مقامات قوه قضاییه از اینکه مجریان و مفسران قانون هستید و رنج دادرسی عادلانه را متقبل شدید به وجودتک تک شما افتخار می‌کنند و برگزاری چنین مراسمی به پاسداشت زحمات شما و تقدیر از صبر خانواده گرامی شما است.

محمدباقر الفت: ٣ هزار نفر به تعداد قضات کشور اضافه می‌شوند

وی در ادامه مراسم عنوان کرد: با تاکید و موافقت حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای احکام ریالی ١١ هزار و ١٠٠ نفر از قضات سراسر کشور مبتنی بر جز یک بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ظرف ١٠ روز گذشته صادر شده است و از محل صدور احکام جدید حقوق این عزیزان ترمیم می‌شود. اگرچه این ارقام شاید کافی نباشد، اما خیلی امیدواریم صدور حکم ۱۴۰۰ سبب شود میزان ارقام در سال ١۴٠١ به عدد قابل توجهی افزایش یابد.

معاون رئس قوه قضاییه افزود: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو استقرار در منصب ریاست قوه قضاییه تاکید کرد تا از تمام ظرفیت‌های قانونی برای جذب قضات و کارکنان دستگاه قضا استفاده شود و بر این اساس هفته گذشته آزمون جذب عمومی در دستگاه قضا برگزار شد.

وی همچنین ادامه داد: سامانه ثبت نام جذب اختصاصی نیز بر روی پایگاه اطلاع رسانی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه فعال است و تاکنون بیش از ٣ هزار نفر ثبت نام کردند و با آغاز فرایند ثبت نام جذب ویژه طلاب و برگزاری آزمون در اردیبهشت، از محل این سه اقدام ظرف یک تا دو سال آینده حداکثر ٣ هزار نفر به تعداد قضات اضافه خواهد شد.

محمدباقر الفت همچنین گفت: با کسب سهمیه برنامه ششم توسعه و برگزاری آزمون جذب کارکنان اداری قوه قضاییه، حدود ١١٠ هزار ثبت نام کننده به رقابت می‌پردازند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به اقدام مهم دیگری در اواخر سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: در بحث تصویب قانون بودجه ۱۴۰۱ مقرر شد بنا بر پیشنهاد رئیس قوه قضاییه و تصویب شورای حقوق و دستمزد، حقوق کارکنان قوه قضاییه در ماه‌های ابتدایی سال ١۴٠۱ اصلاح و ترمیم شود. این ظرفیت ظرفیت بسیار مناسبی است که با همراهی و همکاری نمایندگان محترم مجلس طراحی و تصویب شده است. امیدواریم در اقدامی صریح، از این ظرفیت برای بهیود معیشت همکاران محترم بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه قضات حاضر در این مراسم، عموما در جلسه جدیدالورود هستند و در وضعیت آزمایشی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند، گفت: در سال ١۴٠٠ تلاش‌های فراوانی برای ارزیابی قضات آزمایشی صورت گرفت که غالب همکاران از فضل، علم و سلامت کافی برخوردار بودند و مورد توجه روسای کل، حفاظت اطلاعات، معاونت ارزشیابی دادسرای انتطامی قضات و ارزیابی اداره کل آموزش قوه قضاییه قرار گرفتند و حدود ٨۵ درصد از قضات آزمایشی وارد وضعیت رسمی شدند این ارزیابی‌ها ادامه دارد و مابقی هم در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف می‌شوند.

محمدباقر الفت افزود: با تاکید حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از سال ١۴٠١ نوع آموزش‌ها به سمت مهارت افزایی و ارتقا صلاحیت حرفه‌ای پیش خواهد رفت و تا وضعیت آموزش پذیری در جهت ارتقاء اخلاق حرفه‌ای ادامه خواهد داشت.

وی همچنین ضمن تشکر از همت و مجاهدت خالصانه رئیس امور فرهنگی قوه قضاییه در برگزاری برنامه‌های فرهنگی، افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در راستای افزایش اخلاق حرفه‌ای و صیانت از خانواده‌ها ادامه خواهد داشت و رویکرد‌های جدید قوه قضاییه پیاده سازی خواهد شد.

معاون رئیس قوه قضاییه ضمن تشکر ویژه از همسران قضات، اذعان کرد: وسیله‌ای برای سنجش زحمات شما نداریم و اجر زحماتتان در دنیا و آخرت فقط با عادل عدالت گستر است و امیدواریم به امید همین اجر این زحمات را متقبل شوید.

محمد باقر الفت گفت: پرداختن به امورات ایثارگران از افتخارات دستگاه قضا است و رئیس قوه قضاییه دستورالعمل موکد صادر کرد که به این امور به طور جدی پرداخته شود و حتما حقوق قانونی آن‌ها داده شده و احکام آن‌ها بر اساس قانون صادر شود. وی افزود: قول می‌دهیم تا پایان سال ١۴٠١ هیچ ایثارگری در قوه قضاییه نباشد که از حقوق قانونی خود محروم باشد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر