کد خبر: ۶۵۴۴
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
یک طرحی برای کل کشور پیش‌بینی شده که ۱۰ جرم اول را استان به استان شناسایی و تحلیل کرده تا به ترتیب برای هرکدام برنامه و راهکار‌های پیشگیرانه ارائه شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به جرم‌های اولویت‌دار اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف اصلی معاونت اجتماعی و پیشگیری، شناسایی جرائم اولویت‌دار و آسیب‌ها است. بر همین اساس یک طرحی برای کل کشور پیش‌بینی شده که ۱۰ جرم اول را استان به استان شناسایی و تحلیل کرده تا به ترتیب برای هرکدام برنامه و راهکار‌های پیشگیرانه ارائه شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، اصغر جهانگیر به همراه جمعی از مدیران این معاونت از مرکز پایش و نظارت همراه اول (مانیتورینگ) بازدید و ضمن بررسی ظرفیت‌های فنی این شرکت، زمینه‌های همکاری دوطرفه در کاهش آسیب‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار داد.

جهانگیر درباره جرائم و آسیب‌های اجتماعی گفت: در دنیای امروز که یک فضای پیچیده است نیازمند شناخت با چشمان و دستان باز هستیم تا بتوانیم بر اساس شناخت ساختار‌ها آن‌ها را مدیریت کنیم؛ لذا استفاده از تکنولوژی روز برای دستیابی به آسیب‌هایی که در محیط‌های مختلف وجود دارد ضروری است.

اصغر جهانگیر: به دنبال شناسایی ۱۰ جرم اول هر استان هستم تا برای هرکدام راهکار‌های پیشگیرانه ارائه شود

جهانگیر ادامه داد: امروز با حضور در مجموعه همراه اول و یافته‌هایی که از موتور‌های جستجوگر در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی به دست آوردیم مشخص شد این موتور‌های جستجو کاملا هدفمند در تلاش است تا تمام ارزش‌های ما را مورد هدف قرار دهد.

جهانگیر با اشاره به هشدارهای رهبر انقلاب اسلامی درخصوص فضای مجازی بیان کرد: همان‌طور که در سال‌های گذشته مقام معظم رهبری هشدار‌هایی درباره فضای مجازی داده بودند و تاکید داشتند از آسیب‌های آن جلوگیری شود، امروز با همکاری بخش‌های متخصص مانند همراه اول و سایر اپراتور‌ها می‌توان برای مدیریت این فضا اقدامات موثر صورت پذیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد: بیش از ۱۰ میلیون دانش‌آموز از سامانه شاد استفاده می‌کنند که می‌توان با رصد مشکلات در این عرصه برنامه‌های آموزشی را به سمتی که هم خانواده‌ها و هم دانش‌آموزان را مورد آگاهی‌بخشی قرار می‌دهد هدایت کرد.

اصغر جهانگیر: به دنبال شناسایی ۱۰ جرم اول هر استان هستم تا برای هرکدام راهکار‌های پیشگیرانه ارائه شود

جهانگیر درباره برنامه معاونت در کاهش آسیب‌های فضای مجازی اظهار کرد: باید تحلیل یافته‌ها به دستگاه‌های ذیربط ارائه شود تا سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری به سمت و سویی که موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود برود.

وی افزود: در آینده با وزرای مربوطه جلساتی را برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم با یک هم‌افزایی موثر در جهت کاهش آسیب‌ها در حوزه فضای مجازی گام برداریم که نتایج آن را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

جهانگیر به جرم‌های اولویت‌دار اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف اصلی معاونت اجتماعی و پیشگیری، شناسایی جرائم اولویت‌دار و آسیب‌ها است. بر همین اساس یک طرحی برای کل کشور پیش‌بینی شده که ۱۰ جرم اول را استان به استان شناسایی و تحلیل کرده تا به ترتیب برای هرکدام برنامه و راهکار‌های پیشگیرانه ارائه شود.

وی در پایان با قدردانی از اپراتور همراه اول بیان کرد: با همکاری مجموعه همراه اول و سایر اپراتور‌ها یک اقدام پیشگیرانه در قالب پیامک در دستور کار قرار گرفت که منتج به ارسال بیش از ۹۶ میلیون پیامک با محتوای آگاهی بخشی و پیشگیرانه در هر هفته شد و این اقدام در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

لازم به ذکر است مهدی اخوان مدیرعامل همراه اول در این بازدید معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را همراهی کرده و ظرفیت‌های فنی مرکز پایش را در حضور معاون اجتماعی قوه قضائیه و مدیران ارشد ارائه داد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر