کد خبر: ۷۳۸۱
۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۶
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا گفت که پرونده معلم خاطی جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به هیأت تخلفات استان گیلان ارجاع داده شد.

در پی منتشر شدن فیلمی در فضای مجازی مبنی‌ بر تنبیه‌ بدنی یکی از دانش‌ آموزان آستارایی، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان ضمن ابراز تأسف از حادثه رخ داده، توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، سید سجاد موسوی با تاکید براینکه چنین رفتار‌هایی در شان فرهنگیان نیست افزود: بازرسی و حراست آموزش و پرورش بلافاصله پس از اطلاع از حادثه با حضور در محل نسبت به بررسی موضوع اقدام کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا در خصوص چگونگی واقعه رخ داده گفت: تنبیه‌ بدنی دانش‌ آموز فوق در جریان درگیری دو دانش‌آموز در کلاس درس هنگام تدریس دبیر مربوطه صورت‌گرفته و یکی از دانش‌آموزان به صورت مخیفانه نسبت به فیلم‌برداری موضوع و انتشار آن در فضای مجازی اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت‌ گرفته، پس از درگیری دو دانش‌ آموز با یکدیگر، موضوع با وساطت مدیر مدرسه و معلم به آرامش ختم شد، ادامه داد: متأسفانه پس از دقایقی، بار دیگر این دانش‌ آموزان با یکدیگر درگیر شدند که این موضوع باعث عصبانیت معلم و انجام تنبیه‌ بدنی یکی از دانش‌ آموزان شد.

تعداد بازدید : 495

موسوی با بیان اینکه طبق آیین‌نامه اجرایی مدارس هرگونه تنبیه‌ بدنی دانش‌ آموزان از سوی عوامل اجرایی و آموزشی مدرسه ممنوع است، تصریح کرد: علاوه‌بر صدور توصیه‌نامه برای دبیر خاطی دبیرستان دوره اول سنایی سیبلی، پرونده او جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به هیأت‌تخلفات استان گیلان ارجاع داده شد.

وی ضمن‌ تأکید بر ضرورت حفظ کرامت انسانی دانش‌ آموزان در محیط مدارس خاطرنشان کرد: حفظ کرامت انسانی در مدارس ارتباط مستقیم با سلامت روان دانش‌ آموزان داشته و این مهم باید از سوی عوامل اجرایی و آموزشی مدرسه با سعه‌ صدر و دعوت به آرامش مورد توجه قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا با بیان اینکه این حادثه باعث تکدر خاطر جامعه معلمین گردیده، ضمن‌ عذرخواهی از مردم فهیم این شهرستان و استان متذکر شد با نظارت مستمر و جدی بازرسان این اداره دیگر شاهد این‌دست از وقایع ناخوشایند در مدارس نخواهیم بود و از فضای رسانه‌ای نیز انتظار داریم به جهت حفظ حرمت خانواده‌ها و دانش آموزان از بازنشر فیلم فوق در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲|
در انتظار بررسی: ۰|
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
0
0
رسانه ها بدون توجه به شئونات دینی و اسلامی اقدام به پخش فیلم کتک زدن معلم کرده اند که نفس آن فعل باعث جرحه دار شدن عفت و احساسات عمومی جامعه شده ،با توجه به ضرر و زیان حاصل شده نسبت به آبروی این خانواده و با توجه به بریده شدن فیلم اغتشاش خود دانش اموز این مساله جرم است و تقاضای رسیدگی هر چه زودتر را داریم!
منتظر باشید روز دادگاه فرا برسد!
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
0
0
کاش ان معلم خود را فدای نجات دانش اموزش از زیر کتک های هم کلاسی اش نمیکرد انوقت سرنوشت آن دانش اموز هم مانند دانش اموز هرمزگانی مرگ بود...
همه در پیشگاه خداییم معصیت نکنیم...
پاسخ