کد خبر: ۶۷۱۷
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم سازی شدند بطوریکه در حوادث قهری مانند زلزله، خسارت نسبت به سابق کمتر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گفت: در سال جاری ۵۰ درصد واحد‌های روستایی نوسازی شدند که این موضوع باعث کاهش صدمات در حوادثی، چون زلزله شده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از صدا و سیما، اکبر نیکزاد ثمرین گفت: سال ۱۳۸۴، تنها ۷ درصد واحد‌های مسکونی روستایی نوساز بودند که در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم سازی شدند بطوریکه در حوادث قهری مانند زلزله، خسارت نسبت به سابق کمتر شده است.

وی با بیان اینکه براساس طرح جهش تولید مسکن، باید سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی درروستا‌ها نوسازی شود ادامه داد: یکی از دلایل کندی روند پرداخت تسهیلات برای نوسازی مسکن روستایی، تاخیر در ابلاغ پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد بود.

در سال ۱۴۰۰ پنجاه درصد واحد‌های روستایی نوسازی شدند

مدیرکل بنیاد مسکن تصریح کرد: روستائیان با هماهنگی بنیاد مسکن، نوسازی مسکن‌های روستایی را اغاز کردند، اما به لحاظ اینکه یارانه تسهیلات باید توسط سازمان برنامه و بودجه تعیین و به بانک عامل ابلاغ کند موضوع به تاخیر افتاد.

وی افزود: رئیس جمهور در شورای عالی مسکن پرداخت تسهیلات را مصوب و تاکید کرد تا عملیاتی شود و بنیاد مسکن نیز پیگیر ابلاغ مصوبه به بانک‌های عامل است که امید است ظرف چند روز اینده نامه مربوط به تامین تسهیلات مسکن روستایی توسط برنامه و بودجه به بانک مرکزی ارسال شود.

نیکزاد ادامه داد: تسهیلات مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد با سفته‌ی زنجیره سه نفره و بازپرداخت ۲۰ ساله است.

مدیرکل بنیاد مسکن گفت: قرار است سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها نوسازی شود تا در سال ۱۴۱۰ یک واحد مسکونی روستایی غیر مقاوم نداشته باشیم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر