کد خبر: ۶۷۷۷
۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
یک فروند بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ با ۱۳۲ سرنشین در نزدیکی شهرستان تِنگ در منطقه گوانگ شی در جنوب چین سقوط کرده است.

یک فروند بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ با ۱۳۲ سرنشین در نزدیکی شهرستان تِنگ در منطقه گوانگ شی در جنوب چین سقوط کرده است. جزئیات بیشتری هنوز منتشر نشده، اما گزارش شده هواپیما "کاملا متلاشی" شده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از بی بی سی، سازمان هواپیمایی غیرنظامی چین در بیانیه‌ای سقوط هواپیما را تایید کرد و گفت امدادگران به محل سقوط اعزام شده‌اند. هواپیما ۱۲۳ مسافر و ۹ خدمه و شش سال عمر داشته و از شهر کونمینگ عازم گوانگ‌ژو بوده است.

یکی از افراد محلی به خبرگزاری فرانسه گفت هواپیما در جنگل‌های کوهستانی اطراف سقوط و آتش بزرگی ایجاد کرده است.

سقوط هواپیما در چین با ۱۳۲ سرنشین

سایت "فلایت رادار ۲۴" که ترافیک هوایی را رصد می‌کند می‌گوید ارتفاع هواپیما در عرض سه دقیقه از حدود ۸۹۰۰ متری به هزار متری کاهش یافت و بعد ارتباط با آن قطع شده است؛ حدود ۴۵ دقیقه پیش از فرود در مقصد.

شرکت هوایی "چایناایسترن" یکی از سه خط هوایی بزرگ دولتی چین و یکی از بزرگترین شرکت‌های هوایی آسیاست. به گفته شرکت اطلاعات هوایی اُاِی‌جی، چایناایسترن از نظر مسافر هفتگی بزرگترین شرکت چین و ششمین در دنیاست.

وبسایت این شرکت به رنگ سیاه و سفید درآمده که نشانه سقوط هواپیماست.

به گفته رابین برنت خبرنگار بی‌بی‌سی در چین، سقوط هواپیمای پرسرنشین در این کشور اتفاق نادری است و امنیت پرواز و استاندارد‌های هوایی در چند دهه گذشته پیشرفت بسزایی داشته است.

آخرین بار در سال ۲۰۱۰ یک هواپیما در شمال شرقی چین در مه سقوط کرد و ۴۴ نفر از ۹۶ مسافر آن کشته شدند هرچند شمار دقیق جان‌باختگان در نهایت اعلام نشد.

بزرگترین سانحه هوایی چین در سال ۱۹۹۴ بود که سبب مرگ ۱۶۰ مسافر شد.

گزارش خطا
برچسب ها: هواپیما چین
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر