کد خبر: ۶۹۰۶
۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
براساس آمار ۱۰ روزه تعطیلات پایان سال و ۵ روز اول نوروز ۱۴۰۱؛
از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا روز پنجم فروردین ۱۴۰۱ بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر به ۶ منطقه آزاد کشور سفر کردند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از سفر بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر به ۶ منطقه آزاد کشور در ایام تعطیلات پایان سال (۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پنجمین روز فروردین ۱۴۰۱) خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از فرینا، حسن خانلری با اعلام این مطلب، اظهار داشت: در این مدت، بیش از ۲ میلیون و ۹۰۱ هزار تَن از هموطنانمان با هدف بازدید از ظرفیت‌های گردشگری شش منطقه آزاد ارس، انزلی، قشم، چابهار، کیش و اروند از سه مبداء زمینی، هوایی و دریایی به این مناطق سفر کردند.

خانلری با اعلام اینکه مردم با گذر از شرایط سخت کرونایی و ورود به سال جدید، روی خوشی به سفر از مناطق آزاد نشان دادند، افزود: یک میلیون و ۴۴ هزار و ۵۹۶ گردشگر در ۱۰ روز یاد شده از ظرفیت‌های گردشگری منطقه آزاد ارس بازدید کردند.

۳ میلیون گردشگر به ۶ منطقه آزاد کشور سفر کردند

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یادآور شد: تعداد گردشگرانی که در ۱۰ روز یاد شده امسال از منطقه آزاد ارس بازدید کردند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (نوروز ۱۴۰۰) ۳۸ درصد رشد داشته است.

خانلری گفت: گردشگران منطقه آزاد قشم در این مدت از سه مسیر زمینی (سفر خودرویی مسافران و انتقال خودرو‌ها توسط شناور‌های لندینگ کرافت به قشم)، دریایی (اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری) و هوایی (فرودگاه قشم با استفاده از دو مسیر پرواز‌های داخلی و بین‌المللی) وارد این جزیره زیبا شدند.

وی افزود: آمار ورود مسافران نوروز امسال قشم با ۴۵۵ هزار و ۹۹۲ گردشگر در مقایسه با سفر ۸۳ هزار و ۳۵۸ گردشگری که در مدت مشابه سال گذشته از قشم بازدید کردند، از رشد ۴۴۷ درصدی برخوردار بوده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان داشت: گردشگران در سفر به قشم روی خوشی به ظرفیت‌های گردشگری این منطقه که از برند جهانی هم برخوردار است نشان دادند به طوری که در ۱۰ روز یاد شده، ۷۵۲ هزار و ۸۲۹ مورد بازدید از ژئوسایت‌های مهم گردشگری قشم، ثبت شده است.

خانلری از سفر یک میلیون نفر از هموطنانمان به منطقه آزاد چابهار خبر داد و افزود: از این تعداد ۹ هزار نفر گردشگران از مسیر هوایی و بقیه از مسیر زمینی وارد چابهار شدند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مورد مسافرت هموطنانمان به جزیره کیش نیز گفت: ۱۹۵ هزار و ۹۳۵ گردشگر از دو مسیر (هوایی با ۱۰۱ هزار و ۳۶۵ نفر) و (دریایی با ۹۴ هزار و ۵۷۰ گردشگر)، وارد این جزیره زیبا در جنوب کشور شدند.

خانلری، اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان پنجم فروردین ۱۴۰۱، تعداد ۱۰۱ هزار و ۳۶۵ مسافر داخلی با هزار و ۱۰۹ پرواز در فرودگاه بین المللی کیش تردد کردند که این آمار در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، ۳۰ درصد رشد در بخش مسافری را تجربه کرده است و فرودگاه کیش موفق شد رتبه سوم پر تردد‌ترین فرودگاه‌ها در پرواز‌های داخلی کشور را به خود اختصاص دهد.

به گفته وی، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پنجمین روز از فروردین ۱۴۰۱ هم ۱۴۰ هزار نفر از مردم نقاط مختلف کشورمان با سفر به اروند، از ظرفیت‌های گردشگری این منطقه آزاد در جنوب کشور بازدید کردند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر