کد خبر: ۶۹۱۱
۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
این معماری جدید و قابلیت‌های مشترکی که ما در حال ساختن آن هستیم، دشمنان مشترک ما و قبل از هر چیز ایران را مرعوب و بازدارنده می‌کند.

یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، در پایان نشست با وزیران خارجه چهار کشور عربی در صحرای نقب گفته است که چنین روابط عمیقی موجب ترساندن و بازدارندگی ایران خواهد شد.

به گزارش اکوپل نیوز، وزرای امور خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در پایان این نشست در صحرای نقب اسرائیل، به مقابله علیه تهدید‌های ایران تاکید کردند.

وزرای خارجه مصر، امارات، مراکش و بحرین به همراه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز در صحرای نقب اسرائیل در آنچه به عنوان یک رویداد تاریخی توصیف کردند، جلسه داشتند.

وزیر خارجه اسرائیل: روابط عمیق چهار کشور عربی با اسرائیل باعث ترس ایران می‌شود

در این نشست همچنین بار دیگر آمریکا خواهان ادامه عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و کشور‌های عربی شد، اما در عین حال بر تشکیل دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل تاکید کرد.

بلینکن گفت که عادی‌ سازی روابط بین اسرائیل و کشور‌های عربی نباید جایگزینی برای حل مشکلات بین اسرائیل و فلسطینی‌ها باشد.

وزرای خارجه کشور‌های عرب شرکت کننده در این نشست نیز بر این مسئله تاکید کردند و تعدادی از آن‌ها خواستار راه حل دو کشوری شدند.

یائیر لاپید گفت: "کاری که ما در اینجا انجام می‌دهیم تاریخ‌سازی، ایجاد یک چارچوب و معماری جدید منطقه‌ای مبتنی بر پیشرفت، فناوری، تساهل مذهبی، همکاری امنیتی و اطلاعاتی است".

وی ادعا کرد: "این معماری جدید و قابلیت‌های مشترکی که ما در حال ساختن آن هستیم، دشمنان مشترک ما و قبل از هر چیز ایران و نیرو‌های نیابتی آن را مرعوب و بازدارنده می‌کند. "

دولت اسرائیل "نشست نقب" را "رویدادی تاریخی" خوانده است.

این دیدار پس از آن برگزار می‌شود که در سال ۲۰۲۰ بحرین، امارات و مراکش در چارچوب ابتکار دولت پیشین آمریکا مشهور به "توافق ابراهیم" با اسرائیل روابط عادی سیاسی برقرار کردند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر