کد خبر: ۶۹۲۲
۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
بلینگ‌کت، وبسایت روزنامه‌نگاری تحقیقی، نیز گزارش داد کارشناسانی که این حادثه را بررسی کردند به این نتیجه رسیده‌اند که «مسمومیت با یک سلاح شیمیایی نامشخص» محتمل‌ترین علت این اتفاق بوده است.

در پی انتشار گزارش‌هایی درباره بروز علایم مسمومیت در رومن آبراموویچ، الیگارش روس و دو عضو تیم اوکراین در مذاکرات صلح با روسیه پس از نشست اوایل ماه جاری در کی‌یف، یک مقام آمریکایی گفت: بیماری آبراموویچ و مذاکره‌کنندگان اوکراینی به دلیل یک عامل محیطی بوده و ناشی از مسمومیت نیست.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وال استریت ژورنال، آبراموویچ به همراه دو تن از دیگر مذاکره‌کنندگان پس از نشست سوم مارس در کی‌یف علائمی، چون قرمزی چشم، ریزش اشک مداوم و دردناک و پوسته شدن پوست صورت و دست را تجربه کردند.

بنابر این گزارش، آبراموویچ که درخواست اوکراین را برای کمک به مذاکره برای پایان دادن به تهاجم روسیه پذیرفته بود در هفته‌های گذشته بین مسکو، بلاروس و سایر مکان‌های مذاکره رفت و آمد کرده است و برخی عامل این مسمومیت مشکوک را ناشی از واکنش تندرو‌های مسکو می‌دانند.

گزارش‌ها از علائم مشکوک به مسمومیت در رومن آبراموویچ و دو عضو تیم مذاکره کننده اوکراین

گاردین نیز از قول یک منبع موثق گزارش داد که رومن آبراموویچ در پی مسمومیت برای چند ساعت بینایی خود را از دست داده و در ترکیه در یک کلینیک تحت درمان قرار گرفته است.

در همین حال یک مقام آمریکایی که نامش منتشر نشده به رویترز گفت اطلاعات نشان می‌دهد بیماری رومن آبراموویچ، میلیاردر روسی و مذاکره‌کنندگان اوکراینی به دلیل یک عامل محیطی بوده است و نه مسمومیت.

مقامات اوکراینی نیز به این گزارشات واکنش متفاوتی نشان دادند و میخائیلو پودولیاک، مذاکره کننده اوکراینی، در پاسخ به سوالی درباره مسمومیت مشکوک آبراموویچ، گفت: «گمانه‌های زیاد و تئوری‌های توطئه مختلفی وجود دارد.»

این در حالی است که رستم عمروف، یکی دیگر از اعضای تیم مذاکره کننده، از مردم خواست به «اطلاعات تایید نشده» اعتماد نکنند.

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، نیز موضع مشابهی را اتخاذ کرد و در مصاحبه‌ای گفت: «همه تشنه اخبار و احساسات هستند.» کولبا در ادامه افزود: «به هر کسی که برای مذاکره با روسیه می‌رود توصیه می‌کنم چیزی نخورد، چیزی ننوشد و ترجیحا از دست زدن به سطوح خودداری کند.»

به گزارش وال استریت ژورنال، جان این افراد در خطر نیست و از آن زمان تاکنون بهبود یافته‌اند.

بلینگ‌کت، وبسایت روزنامه‌نگاری تحقیقی، نیز گزارش داد کارشناسانی که این حادثه را بررسی کردند به این نتیجه رسیده‌اند که «مسمومیت با یک سلاح شیمیایی نامشخص» محتمل‌ترین علت این اتفاق بوده است.

بلینگ‌کت با استناد به تحقیقات متخصصان گفت که دوز و نوع سم مورد استفاده برای تهدید بوده و زندگی فرد را به خطر نمی‌انداخته است و به احتمال زیاد به منظور ترساندن قربانیان استفاده شده، هدف ایجاد آسیب دائمی در آن‌ها نبوده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر