کد خبر: ۶۹۳۸
۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۵
جوزپ بورل:
اتحادیه اروپا اطلاعات موثقی دریافت کرده است که نیرو‌های روسیه با هدف قرار دادن دفتر اتحادیه اروپا در شهر ماریوپل اوکراین، این دفتر را بیماران کرده‌اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که نیرو‌های روسیه، دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در شهر ماریوپل را بمباران کرده‌اند.

به گزارش اکوپل نیوز، جوزپ بورل در بیانیه‌ای گفت: این اتحادیه روز سه‌ شنبه اطلاعات موثقی دریافت کرده است که نیرو‌های روسیه با هدف قرار دادن دفتر اتحادیه اروپا در شهر ماریوپل اوکراین، این دفتر را بیماران کرده‌اند.

بورل افزود که در جریان این حملات، دفتر اتحادیه اروپا در ماریوپل، ساختمان و تجهیزات این دفتر در اثر بمباران روسیه متحمل خسارات عمده‌ای شده است، اما به کارکنان این دفتر و پیمانکاران آن آسیبی وارد نشده است.

روسیه دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در شهر ماریوپل را بمباران کردند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه خود تاکید کرد که اتحادیه اروپا حملات روسیه به دفتر نمایندگی این اتحادیه در ماریوپل و همچنین هرگونه حمله به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی را به شدت محکوم می‌کند.

جوزپ بورل افزود که اتحادیه اروپا از روسیه می‌خواهد تا فورا تهاجم نظامی خود به اوکراین را متوقف کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که روسیه باید بدون قید و شرط تمام نیرو‌ها و تجهیزات نظامی خود را همانطور که قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و حکم دیوان بین‌المللی دادگستری دستور دادند، از سراسر خاک اوکراین خارج کند.

دفتر اتحادیه اروپا در ماریوپل یکی از پنج دفتر این اتحادیه در اوکراین است که در چارچوب همکاری مشورتی و غیرنظامی اتحادیه اروپا با اوکراین در پنج شهر بزرگ این کشور فعالیت می‌کنند و چهار دفتر دیگر در شهر‌های کی‌یف، خارکیف، اودسا و لویو مستقر هستند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر