کد خبر: ۷۰۸۹
۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
حدود ۶ درصد جمعیت آلمان، معادل سه میلیون و هشتصد هزار نفر، تا کنون هرگز از اینترنت استفاده نکرده‌اند. در میان این عده افرادی از رده‌های سنی مختلف بین ۱۶ تا ۷۴ سال دیده می‌شوند.

حدود شش درصد جمعیت آلمان در سنین ۱۶ تا ۷۴ سال تا کنون هیچگاه از اینترنت استفاده نکرده‌اند. بنا بر داده‌های اداره آمار فدرال این رقم در کل اتحادیه اروپا ۸ درصد است، با اختلافاتی فاحش میان کشور‌های عضو.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از دویچه وله، برای بسیاری از شهروندان تلفن‌های هوشمند و دسترسی به اینترنت از طریق آن به جزیی‌جدایی‌ناپذیر و غیرقابل چشم‌پوشی از زندگی بدل شده است.

با این همه حدود ۶ درصد جمعیت آلمان، معادل سه میلیون و هشتصد هزار نفر، تا کنون هرگز از اینترنت استفاده نکرده‌اند. در میان این عده افرادی از رده‌های سنی مختلف بین ۱۶ تا ۷۴ سال دیده می‌شوند.

۴ میلیون نفر از جمعیت آلمان هرگز از اینترنت استفاده نکرده‌اند

اداره آمار فدرال آلمان با انتشار این ارقام در روز سه‌شنبه، ۵ آوریل (۱۶ فروردین) نوشته است، بیشتر کسانی که از اینترنت استفاده نکرده‌اند در رده‌های سنی بالا قرار دارند. به عبارت دیگر ۲۱ درصد از این افراد بین ۶۵ تا ۷۴ سال سن دارند.

در رده سنی میان ۵۵ تا ۶۴ سال، آمار برکنارماندگان از اینترنت ۸ درصد است و در سنین زیر ۵۵ سال این رقم حداکثر به سه درصد می‌رسد.

زندگی در شرایط آفلاین بنا بر داده‌های اداره آمار به خصوص در دوران کرونا دشوارتر شده است.

این اداره از جمله دیجیتالی‌ شدن دسترسی به کارت واکسن یا گرفتن وقت و خرید برخی از اقلام مربوط به عرصه‌های خدماتی را از جمله نمونه‌هایی ذکر کرده که برای آن‌ها دسترسی به این اینترنت از ضروریات بوده است.

رقم ۳۷ درصدی در کل جهان

در کل اتحادیه اروپا شمار کسانی که هیچگاه وارد اینترنت نشده‌اند به ۸ درصد می‌رسد. البته در میان کشور‌های عضو اتحادیه اختلاف زیادی دیده می‌شود.

بنا بر داده‌های اداره آمار اتحادیه اروپا (یورواستات) در ایرلند، کشور‌های اسکاندیناوی، هلند و لوکزامبورگ سهم ۱۶ تا ۷۴ ساله‌هایی که هیچگاه وارد اینترنت نشده‌اند زیر ۵ درصد است.

بیشترین شمار این افراد مربوط به یونان است که سهمشان در ترکیب سنی یاد شده به ۲۰ درصد می‌رسد. بلغارستان و پرتغال با ۲۰ و ۱۶ درصد در رتبه‌های بعدی ایستاده‌اند.

در گستره بین‌المللی بنا به داده‌های نهاد ناظر بر ارتباطات راه دور سازمان ملل (ITU) ۳۷ درصد کل جمعیت جهان تا کنون هیچگاه از اینترنت استفاده نکرده است. این رقم معادل دو میلیارد و نهصد میلیون تن از ساکنان زمین است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر