کد خبر: ۷۱۴۷
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
محسن زنگنه:
مام خواسته‌های ما از طرف‌های خارجی به ویژه آمریکا بازگشت به اصل برجام است، اما حالا آمریکا مطالباتی فراتر از برجام را مطرح می‌کند و این موضوع خلاف مسیر طی شده در این سال‌ها است.

نماینده مردم تربت حیدریه اظهار داشت: زیاده خواهی آمریکا و طرح مسائلی خارج از برجام مذاکرات هسته‌ای را موقتاً متوقف کرده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه در خصوص بهانه جویی آمریکا و مقصر جلوه دادن ایران برای توقف مذاکرات برجامی گفت: از ابتدا مذاکرات بر سر برجام بود و قرار بود در این چارچوب طرفین به تکالیف خود عمل کنند و تا زمانی که این موضوع محور مذاکرات بود همه چیز خوب پیش می‌رفت.

زیاده خواهی آمریکا مذاکرات هسته‌ای را موقتاً متوقف کرده است

وی افزود: تمام خواسته‌های ما از طرف‌های خارجی به ویژه آمریکا بازگشت به اصل برجام است، اما حالا آمریکا مطالباتی فراتر از برجام را مطرح می‌کند و این موضوع خلاف مسیر طی شده در این سال‌ها است لذا دولتی که درخواست زیاده خواهانه مطرح می‌کند عامل توقف و یا طولانی‌تر شدن مذاکرات است.

وی تاکید کرد: آنچه که بر اساس برجام باید انجام می‌شد و تحریم‌هایی که باید لغو شود توسط آمریکا لغو نشده تا این لحظه و هر نتیجه‌ای برای اقتصاد و امنیت دنیا در آینده حاصل شود ناشی از رفتار زیاده خواهانه آمریکا خواهد بود.

وی با بیان اینکه در داخل کشور هم باید حساس بود تصریح کرد: باید به گونه‌ای اظهار نظر شود که دنیا این برداشت را نکند که عامل توقف مذاکرات ما هستیم و بی شک آنچه که امروز ایجاد شده رفتار‌های فرا برجامی آمریکا است که به برجام پیوند داده و امتداد رفتار‌های گذشته این کشور است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر