کد خبر: ۷۴۸۲
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
در حال حاضر در حال بررسی موضوع هستیم که این پلنگ از کجا آمده، ولی قطعاً پلنگ حیوانی نیست که اهلی شود و حتی در سیرک‌ها هم کمتر مشاهده شده و گزینه خانگی بودن آن مردود به نظر می‌آید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قائمشهر گفت: پلنگ سرگردانی که امروز در شهر قائمشهر مشاهده شده بود توسط ماموران محیط زیست، نیروی انتظامی و آتش نشانی مهار و زنده گیری شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایسنا، مصطفی عرب با اشاره به پیدا شدن یک قلاده پلنگ در خیابان‌های قائمشهر اظهار کرد: این حیوان به داخل محدوده شهری آمده و در حال حاضر زنده‌گیری آن انجام شد.

عرب، در پاسخ به اینکه گفته شده که این پلنگ مالک شخصی داشته است خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال بررسی موضوع هستیم که این پلنگ از کجا آمده، ولی قطعاً پلنگ حیوانی نیست که اهلی شود و حتی در سیرک‌ها هم کمتر مشاهده شده و گزینه خانگی بودن آن مردود به نظر می‌آید.

تعداد بازدید : 145

رئیس محیط زیست قائمشهر ادامه داد: احتمال می‌رود که این پلنگ از جنگل‌های بالا دست آمده باشد، به طوری که در گذشته نیز در جنگل‌های بالادست و روستای ساروکلا از توابع شهرستان قائمشهر پلنگ دیده شده بود که دنبال طعمه خود می‌رفت.

عرب با اشاره به اینکه پلنگ از نژاد ایرانی است گفت: این پلنگ به ۲ تن از افراد نیروی انتظامی که در حال تلاش برای مهار وی بودن حمله کرده و آن‌ها را زخمی کرد که یکی از ناحیه کتف آسیب دیده و دیگری هم زخمی شد که راهی بیمارستان شدند.

وی گفت: به دلیل حمله ور شدن پلنگ به افراد نیروی انتظامی ۲ تیر مشقی هوایی از سوی نیروی انتظامی شلیک و منجر به فرار پلنگ به داخل باغ شد که در آن جا با دارت بیهوشی اقدام برای زنده گیری پلنگ انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر قائمشهر نیز اظهار کرد: این پلنگ در خیابان‌های قائمشهر دیده شد و بلافاصله ماموران انتظامی، آتش نشانی، هلال احمر و محیط زیست وارد عمل شدند.

وحید نصیری ادامه داد: پلنگ در خیابان ساریِ شهر قائمشهر کوچه آزادی ۹۸، وارد باغ خانه‌ای قدیمی شد و در آنجا به کمک نیروی انتظامی و تیر بیهوشی که توسط محیط زیست شلیک شد بیهوش و به داخل قفس گذاشته شد.

نصیری ادامه داد: در حال حاضر پلنگ به دامپزشکی جهت ریکاوری لازم منتقل شده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر