کد خبر: ۷۵۳۲
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
سخنگوی قوه قضاییه:
دو دانشجو به اتهام افساد فی الارض تحت تعقیب قرار گرفتند که دادگاه اتهام افساد فی الارض را محرز تشخیص نداد.

سخنگوی قوه قضاییه صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران آخرین وضعیت پرونده کارمندان منابع طبیعی لواسان گفت: ۱۹ نفر از متهمان این پرونده که حکم شان قطعی شده به ۶ ماه تا ۵ سال حبس محکوم شدند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از میزان، ذبیح الله خدائیان پیرامون آخرین وضعیت پرونده کارمندان منابع طبیعی لواسان گفت: پرونده کارمندان لواسان بیشتر مرتبط با ارتشا بود و افرادی که مطرح هستند رشوه گرفتند. تعدادی هم به اتهام رشا تحت تعقیب قرار گرفتند. ۱۹ نفر از متهمان این پرونده که حکم شان قطعی شده به ۶ ماه تا ۵ سال حبس محکوم شدند.

«رشید صفری» و «یدالله اکبری تالارپشتی» به ۵ سال حبس و ۳ سال انفصال، «سیف الله قدیمی» ۵ سال، «غلام عباس وحید نیا» ۵ سال، «عبدالرضا قلی بیگیان» یکسال و «علیرضا شیرزادی» رئیس وقت اداره امور اراضی سه سال، «فرشاد شعبانی» سه سال حبس، و باقی افراد به ۶ ماه، یکسال و کمتر یا بیشتر از آن محکوم شدند.

اتهام افساد فی الارض دو دانشجوی تعقیبی محرز نشد/محمد امامی به ۲۰ سال حبس محکوم شد

آخرین وضعیت پرونده «مفتاح رهنورد»

خداییان گفت: قسمتی از پرونده «مفتاح رهنورد» منتهی به صدور حکم شده است. مدیرعامل این شرکت بعد از اینکه حکم بدوی صادر شده بود فوت شد. ۱۶ نفر دیگر به اتهام شرکت در کلاهبرداری و یا معاونت در این جرم و یا مساعدت در خلاصی متهم از مجازات به ۶ ماه تا ۵ سال حبس و رد اموال محاکمه شدند. قسمت دیگری از پرونده در دادسرا مفتوح است.

اتهام افساد فی الارض دو دانشجوی تعقیبی محرز نشد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: دو دانشجو به اتهام افساد فی الارض تحت تعقیب قرار گرفتند که دادگاه اتهام افساد فی الارض را محرز تشخیص نداد.

با توجه به اقداماتی که این افراد از جمله تخریب، ایجاد حریق و ... انجام داده بودند به اتهام تخریب، ایجاد حریق و خرابکاری در تاسیسات هرکدام به ۱۰ سال حبس، به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و همکاری با گروهک‌های معاند نظام به ۵ سال حبس و فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم شدند. مجازات اشد یعنی ۱۰ سال در مورد آن‌ها اجرایی خواهد شد. حکم قطعی نشده است.

پرونده بازار بورس در دادسرا در جریان رسیدگی است/ تشکیل پرونده‌ای دیگر توسط سازمان بازرسی کل کشور

سخنگوی قوه قضاییه پیرامون آخرین اقدامات پرونده بازار بورس گفت: اعضای هیات مدیره و مدیرعامل بورس تهران در پرونده خرید، نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج رمز ارز تحت تعقیب قرار گرفتند و این پرونده در دادسرا در جریان رسیدگی است.

پرونده‌ای دیگر توسط سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با ۴ نفر از اعضای هیات مدیره سازمان بورس که همزمان معاون آن سازمان بودند و رئیس وقت سازمان بورس و یکی از مسوولان وزارت اقتصاد تحت عنوان ظاهری گمراه کننده از روند معاملات با عنوان اوراق بهادار و ایجاد قیمت‌های کاذب و اغوای اشخاص و انجام معامله در پایان سال گذشته در دادسرای تهران تشکیل شده و مطرح رسیدگی است. هنوز به کیفرخواست منتهی نشده است

جلوگیری از تعطیلی ۴۴۵ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۰

خداییان گفت: در سال گذشته با اقدامات سازمان بازرسی از تعطیلی ۴۴۵ واحد تولیدی جلوگیری به عمل آمد. روند صدور مجوز ۲۸۶ واحد تولیدی تسهیل شد. ۴۵۱ پیشنهاد اصلاح ساختار، فرایند‌ها و رویه‌های ناکارآمد را داشتیم. بازدید از بیش از هزار واحد تولیدی انجام شد.

احکام قطعی در پرونده فساد در بانک سرمایه صادر شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بیش از ۱۷۰ سال حبس برای افراد تحت تعقیب در بخشی از پرونده بانک سرمایه صادر شده است. محمد امامی (جرم اخلال کلان در نظام اقتصادی - ۲۰ سال حبس - رد مال و انفصال از خدمات دولتی) / سید احمد هاشمی شاهرودی (۱۰ سال حبس - رد مال)، شهاب الدین غندالی (۱۲ سال و ۶ ماه حبس) / یکی دیگر از همدستان به ۲۰ سال حبس و رد مال محکوم شد، چون رای غیابی است اسم ان را نمی‌بریم/۶ نفر از متهمان هر کدام به دو فقره حبس یکی به ۷ سال و ۶ ماه و یک فقره ۱۳ ماه و ۱۷ روز محکوم شدند/ ۱۵ نفر هر کدام به ۵ سال و رد وجوه محکوم شدند

تحقیقات در پرونده عامل حادثه حرم رضوی تمام شده است

خداییان گفت: تحقیقات در پرونده عامل حادثه حرم رضوی تمام شده است. تا ۱۰ روز آینده پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال می‌شود. طبقه بررسی‌های بعمل آمده در این حادثه انگیزه شخصی نبوده است. متهم تحت تاثیر تفکرات تکفیری این عمل را انجام داده است و همدستی نداشته است.

پرونده احضار و جلب در خصوص پتروشیمی میانکاله تشکیل نشده است

ذبیح الله خداییان گفت: فعلا عملیات اجرایی پتروشیمی میانکاله متوقف شده است.

دادستانی استعلاماتی را به عمل آورده است و منتظر پاسخ مراجع مرتبط با این موضوع است که این شرکت دارای مجوز از این مراجع هست. پرونده‌ای که منتهی به احضار و جلب شخصی شده باشد تشکیل نشده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر