کد خبر: ۷۷۱۳
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
اتاق اصناف مشهد در بحث عفاف و حجاب در حوزه‌های مختلف صنفی نظارت و فعالیت داشته و همواره اتحادیه‌ها و واحد‌های صنفی مربوطه را در راستای رعایت دستورالعمل‌های مورد نظر موظف و ارشاد کرده است.

نایب رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: اتاق اصناف مشهد در بحث عفاف و حجاب در حوزه‌های مختلف صنفی نظارت و فعالیت داشته و همواره اتحادیه‌ها و واحد‌های صنفی مربوطه را در راستای رعایت دستورالعمل‌های مورد نظر موظف و ارشاد کرده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مشهد، هادی مخملی با توجه به اتفاق پیش آمده در چهارشنبه شب در مجموعه کیان سنتر ۲ اظهار کرد: از سال گذشته اتاق اصناف مشهد با توجه به اهمیت موضوع و پاسخگویی به مطالبات مردم و خانواده‌ها با تشکیل واحد عفاف و حجاب وایجاد گشت‌های مشترک به طور مستمر با دستگاه‌های مختلف و بازرسین ماده ۵۲ کمیسیون نظارت در طول سال با برگزاری جلسات متعدد با اتحادیه‌ها، مدیران مجتمع‌های تجاری و تشکل‌های مردمی اقدامات موثری ازجمله اجرای طرح‌های ویژه بازرسی ونظارت در واحد‌های صنفی انجام داده است.

با بی بند و باری در مجتمع‌های تجاری مشهد برخورد قاطع می‌شود

وی در ادامه افزود: تعهدات و ضوابط اجرایی الزام آور که به صورت قانونی در کمیسیون نظارت برای صنوف مختلف حوزه عفاف و حجاب تصویب و با نظر نهایی مقام قضایی تدوین شد، در اختیار اتحادیه‌ها و واحد‌های صنفی مربوطه قرار گرفته که مدیران واحد‌های صنفی ملزم به نصب در معرض دید عموم و اجرای این تعهدات در محل کسب و کار خود است.

نایب رئیس اتاق اصناف مشهد ضمن ابراز تاسف از اتفاق ناهنجاری که با برگزاری جشن تولدی در مجموعه کیان سنتر ۲ اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: این اتفاق در شان شهر ما نبود و با متخلفین برخورد جدی می‌شود. پس از گزارشات واصله مبنی بر تخلف صورت گرفته، بلافاصله، بازرسین عفاف و حجاب اتاق اصناف، مقام قضایی، فرمانداری و اماکن عمومی به این قضیه ورود نموده و براساس گزارش موجود موضوع پلمب فود کورت کیان سنتر ۲ درحال پیگیری و متخلفین به اتاق اصناف مشهد دعوت و با آن‌ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین تصریح کرد: اتاق اصناف با تشکیل گشت ویژه رمضان با موضوع از افطار تا سحر، با حضور اماکن عمومی، بازرسین اتاق اصناف و بازرسین ماده ۵۲ کمیسیون نظارت در مناطق مختلف شهر به بازرسی و نظارت در حوزه عفاف و حجاب، از واحد‌های صنفی پرداخته که منجر به صدور اخطار ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی، تنظیم فرم تخلف گزارش بازرسی و ارسالی به تعزیرات و پلمب واحد‌های متخلف و هنجار شکن گردید.

مخملی افزود: باید شورای سیاستگذاری مجتمع‌های تجاری با مسئولیت پذیری ضمن نظارت در حوزه مسئولیت خود و همکاری دراین خصوص برخورد با متخلفین هنجارشکن موضوع عفاف و حجاب را به طور جدی مورد توجه قرار داده و از بروز مسائلی که موجب خدشه دار شدن عفت عمومی و ترویج بی بند و باری در مجتمع‌های تجاری و با موضوع عفاف و حجاب منافات دارد، جلوگیری به‌عمل آورد.

این نکته را باید یادآور شد که قاطبه اصناف و کسبه مشهد از معتمدین و متدینین بوده و در رعایت عفاف و حجاب و قوانین جاری کشور پیشتاز هستند از همین رو طبق منوال گذشته، اتاق اصناف آمادگی کامل خود را جهت همکاری با تمام دستگاه‌های متولی از جمله شورای سیاست گذاری مجتمع‌ها در خصوص طرح گسترش عفاف و حجاب در اصناف و مجتمع‌ها اعلام می‌دارد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر