کد خبر: ۷۷۶۴
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
دادستان کل کشور در نامه‌ای به وزیر نیرو دستور پیگیری احقاق حقوق مکتسب حقابه ایران از رودخانه مرزی ارس را صادر کرد.

دادستان کل کشور در نامه‌ای به وزیر نیرو دستور پیگیری احقاق حقوق مکتسب حقابه ایران از رودخانه مرزی ارس را صادر کرد.

به گزارش اکوپل نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در نامه‌ای به علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو با توجه به گسترش ریزگرد‌ها در مناطق غربی و جنوبی دستور داد تا موضوع احقاق حقوق مکتسب حقابه ایران از رودخانه مرزی ارس را مستمرا و با جدیت پیگیری کنند.

دستور دادستان کل کشور به وزرای نیرو و امور خارجه برای پیگیری حقابه ایران از رودخانه ارس

وی در این نامه با توجه به اقدامات دولت ترکیه در بالا دست رودخانه مرزی ارس، تاکید کرد: اقدام کشور ترکیه به با احداث سد‌های متعدد در بالا دست رودخانه مرزی ارس و دیوارکشی در نقطه صفر مرزی، باعث کاهش دبی رودخانه مذکور و مسدود شدن کلیه مسیل‌ها و گذرگاه‌های آب روان در منطقه و متعاقبا گسترش ریزگرد‌ها از مناطق غربی و جنوبی کشور شده است.

دادستان کل کشوز همچنین در این نامه عنوان کرد: ضروری است دستگاه‌های متولی از جمله وزارت نیرو و امور خارجه موضوع احقاق حقوق مکتسب حقابه ایران از رودخانه مرزی ارس را مستمرا و با جدیت پیگیری کنند تا شاهد ضرر‌های جبران ناپذیر برای اقتصاد، کشاورزی، حیات آبزیان و شرب هموطنان عزیز ساکن در پایین دست نباشیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به مساعد شدن شرایط جوی دستو رداد تا اقدامات اشاره شده را پیگیری و مراتب را به دادستانی گزارش کنند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر